    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: CHF cd
    Date: Wed, 9 Sep 2015 16:43:40 +0200

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >No to by nie dostał, nawet na 100% by nie dostał, bo co to za klient,
    >który nie ma tych 20% "wkładu własnego". 20% dość dobrze zabezpiecza
    >bank przed ryzykiem.

    Dostal/by.
    Najlepszym zabezpieczeniem dla banku jest dobra posada klienta :-)
    Potem KNF troche przed tym protestowala.

    Poza tym klient wrzuci te 20% w wykonczenie mieszkania, wiec wartosc
    sie podniesie.
    A klientowi mozna jeszcze wrzucic dodatkowe ubezpieczenie, wiec to
    swietny klient ... dopoki z posady go nie wyleja :-)

    >Wtedy sprawa wygląda inaczej - prokurator, roszczenie cywilne.

    Mam na mysli wypadek, ale taki, po ktorym ubezpieczyciel sie wypnie.
    Roszczenie cywilne ... klient tak czy inaczej niewyplacalny.

    >A nie wiem. Kruki itp. kupują takie długi?

    Ponoc bardzo chetnie.
    http://www.polskieradio.pl/42/276/Artykul/1391352,Ba
    nki-coraz-chetniej-sprzedaja-dlugi-hipoteczne-windyk
    atorom

    Sie im nie dziwie - swietnie udokumentowane i zabezpieczone, a i z
    klientem dogadac sie latwiej.

    >Tak czy owak, klient nie
    >powinien mieć tego problemu (tzn. problem powinien być ograniczony do
    >przepadania wpłaconych rat - tak jak w spółce kapitałowej).

    Tak sie tu powoluja niektorzy na USA ... a czy tam nie jest podobnie
    jak u nas
    https://en.wikipedia.org/wiki/Bankruptcy_Abuse_Preve
    ntion_and_Consumer_Protection_Act

    Zauwazcie - 2005, te banki juz wiedzialy, ze kryzys przyjdzie i sie
    zabezpieczyly :-)

    J.