  • Data: 2015-09-18 08:32:18
    Temat: Re: CHF cd
    Od: z <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-09-17 o 12:57, Poldek pisze:
    > Wytłumacz mi, bo ja to rozumiem w ten sposób, że jeśli bank doprowadził
    > do tego, że dyr. finansowy źle rozporządził mieniem, to bank podlega
    > karze - ?

    Pisałem żebyś przeczytał ale widać nadal mało uważnie :-)
    Mowa jest o tym co sprzedaje, jego zamiarze, wiedzy i działaniu.

    "Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza
    inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem
    za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo _wyzyskania błędu lub
    niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania_,
    podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8."

    To że klient może być mniej kumaty z zasady (taki Kowalski)
    będzie dodatkowym obciążeniem oskarżonego który występuje pod szyldem
    "instytucji zaufania publicznego" TFUUU :-)