    From: "Big B" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: CHF wasze prognozy
    Date: Wed, 13 Oct 2004 06:49:11 +0000 (UTC)

    Yareck <j...@i...KILLSPAM.pl> napisał(a):

    > Gdzieś czytałem, że nie opłaca się spłacać wcześniej kredytu w CHF, bo to
    tani
    > pieniądz. Zakładając, że nie będzie rewolucji w stosunku CHFPLN, a na razie
    > złotówka się umacnia, to lepszym rozwiązaniem jest trzymać ewentualne raty
    do
    > nadpłaty na lokacie lub innej formie inwestycji ze stopą zwrotu min. 5%.
    > Będzie i na spłatę raty i dodatkowy bonus.
    To zależy od profilu ryzyka inwestora.
    Spłacając część kredytu po kursie 2,8 za CHF lub 3,5 za USD realizujemy część
    zysku, którego już nam nikt nie odbierze.
    Trzymając CAŁY kredyt dalej, kontynuujemy spekulację na wzmocnienie złotego.
    Sądzę, że nie należy być ekstremistą - czym byłoby przewalutowanie całości
    kredytu na złotówki czy też zupełne zignorowanie wzmacniania się złotówki.
    Każdy ma swoje zdanie, ale uważam, że szczególnie przy kredycie mieszkaniowym
    wskazany jest umiar.
    Co innego czyste spekulowanie i posiadanie długiej pozycji na rynku
    międzywalutowym w PLN przeciw USD; tu nie ma żadnych sygnałów do zamykania.