  • Data: 2009-01-31 14:31:41
    Temat: Re: CHFPLN puka o 3 zl
    Od: spider <"spajder78[WYTNIJ]"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ViRuS pisze:
    > Szczegolnie dużą emigrację mogą teraz
    > wywołac Polacy, ktorzy dali sie nabic w butelkę dozywotnimi kredytami we
    > frankach. Nie mając wiekszego wyboru będą musieli wyjezdzac, bo w Polsce
    > ze slabymi złotówkami nie zarobią na waciki.

    tak się kończy krótkowzroczność, naiwność i "huraoptymizm" Polaków.
    I wcale nie jest mi do śmiechu, bo w większości młodzi ludzie zapakowani
    dożywotnio we frankowe kredyty hipoteczne na dwupokojowe "apartamenty"
    nie będą w stanie napędzać gospodarki, nie będą robić dzieci, wydawać
    pieniędzy, bo ratę trzeba przecież zapłacić.

    Szczęśliwi że "posiadają" własne M wcale nie będą szczęśliwi, będą
    wypruwali sobie żyły, wyjeżdżali z Polski za chlebem, rodziny będą się
    rozpadać, to się musi skończyć źle. To będzie upadek pokolenia boomu
    kredytowego. To będzie lekcja pokory, bolesna, ale potrzebna. Bo
    większość ludzi pakujących się w taką sytuację nie zrobiło nawet grama
    analizy sytuacji, czy to przebiegu kursu franka, czy to cen na rynku
    nieruchomości, możliwości utraty pracy.

    Ślepo wierzono "doradcom" że płacenie raty wynoszącej 50% dochodów przez
    40 lat jest OK. Niektórzy za ich namową pakowali się w fundusze które
    same miały spłacać za nas raty. Jakim trzeba być naiwniakiem żeby
    wierzyć komuś kto ma sowitą prowizję z upolowanego klienta? Czy to na
    najwyższym stołku czy na samym dole ludzie widzieli tylko $$ i nie
    wierzyli, że taka polityka prędzej czy później zakończy to Eldorado i
    zanurkujemy w dół.

    Zadziwiający był ten optymizm, że płace będą ciągle rosły, za fundusze
    unijne wybudujemy wszystko, że będziemy tą drugą Irlandią. Wszystko to
    działo się w kraju gdzie biurokracja dusi przedsiębiorczość,przekręt
    goni za przekrętem, podatki są wysokie, potrzebne są reformy finansów
    publicznych, a do krajów rozwiniętych jeszcze nam sporo brakuje.

    Budzimy się z ręką w nocniku. Obym okazał się tylko niesprawdzonym
    czarnowidzem.
    --
    spider