-
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.man.poznan.pl!n
ewsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "A. Hirsz." <t...@i...pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: CITYBANK - bardzo niebezpieczny bank!
Date: Fri, 7 Nov 2003 13:37:12 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 120
Message-ID: <bog3on$7ca$1@nemesis.news.tpi.pl>
References: <boe0d3$1via$1@news2.ipartners.pl>
NNTP-Posting-Host: pf138.krakow.sdi.tpnet.pl
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1068208734 7562 213.76.245.138 (7 Nov 2003 12:38:54 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 7 Nov 2003 12:38:54 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:266912
[ ukryj nagłówki ]A juz myslalem, ze to powazna grupa dyskusyjna, a wyglada, ze kabaret z
domieszka lobbingu. Przeciez na argumenty "edwarda" nikt powaznie nie
odpowiedzial. (Argument o uwaznym przeczytaniu umowy jest bez sensu, bo nie
ma w niej slowa o procedurach, o których "edward" mówi, a w przypadku banku,
który ma taka reklame i renome klient ma prawo zakladac, ze partner jest
powazny i profesjonalny).
(ah)
Uzytkownik "edward" <c...@k...bank.pl> napisal w wiadomosci
news:boe0d3$1via$1@news2.ipartners.pl...
> Z tego co znalazlem w internecie to nie ja pierwszy (i pewnie nie
> ostatni) narzekam na ten bank. Glowny powod mojego niezadowolenia:
> usluga CITYPHONE (!!!!) - wola o pomste do nieba.
> Bezpieczenstwo tej uslugi jest rowne zeru. Usluga ta jest jak dziura
> w systemie komputerowym wolajaca do wlamywaczy: "Wlam sie! Jestem tu
> po to abys mogl sie wlamac i ukrasc czyjes pieniadze!".
>
> Poszedlem do banku dokonac przelewu. Okazalo sie ze pani
> z okienka na chwile gdzies wyszla. Chcialem po prostu wyjsc
> i przyjsc pozniej, ale inna pani zaopiekowala sie mna. Okazalo sie
> ze moge dokonac przelewu korzystajac z uslugi CITYPHONE.
> Powiedzialem, ze nie mam takich uslug (nigdy nie korzystam i nie
> uaktywniam uslug zwiazanych z internetami, telefonami itp. - po
> prostu jestem informatykiem i nie ufam tego typu rzeczom - jak sie
> okazuje slusznie robie.). Pani jednak mnie poinformowala, ze to
> zaden problem, ze usluge i tak mam (czy chce czy nie chce) i ze
> tylko trzeba ja uaktywnic nadajac sobie jakis numer CITYPHONE.
> Zgodzilem sie - myslalem ze aktywowanie uslugi bedzie polegalo na
> wypelnieniu w banku jakich papierkow czy czegos takiego. Okazalo sie
> jednak ze nie - ze wystarczy zadzwonic pod numer CITYPHONE i tam
> aktywowac ta usluge przydzielajac sobie numer CITYPHONE.
> I rzeczywiscie: przez telefon Pani najpierw zapytala sie o moje
> dane osobowe (imie, nazwisko, nazwisko panienskie mojej matki),
> zadala kilka prostych pytan na temat posiadanego przeze mnie konta
> (w stylu czy mam kredyt?, czy mam debet? czy staralem sie o kredyt?
> czy mam zlecenia stale?) oraz poprosila mnie o numer mojej
> karty bankomatowej.
>
> [Ogolnie pani pytala mnie o rzeczy, ktore moze wiedziec kazdy kto
> mnie zna, kazdy kto sie zainteresuje moja osoba. Zdobycie
> informacji osobistych jest proste, odpowiedz na pytania dotyczace
> jakiego rodzaju mam konta (i uslugi) w banku tez nie nalezy
> do trudnych - tym bardziej ze moje konta (uslugi), to takie
> zupelnie standardowe, podstawowe, jakie pewnie ma ogromana
> wiekszosc klientow (mozna po prostu zgadywac z dosc dobrym
> skutkiem). Najtrudniejszym elementem w tych pytaniach bylo
> pytanie o numer mojej karty bankomatowej, ale i to jest do
> zdobycia tez bez wiekszego problemu przez kogokolwiek.]
>
> Po odpowiedzi na te pytania pani poprosila mnie abym sobie
> w telefonie wystukal jakis szesciocyfrowy numerek, ktorym bede
> sie poslugiwal przy wszelkich transakcjach wykonywanych poprzez
> CITYPHONE. Po tych czynnosciach zadzwonilem ponownie, zglosila
> sie Pani, ktora zapytala sie mnie czy chce podac CITYPHONE numer
> czy tez numer karty bankomatowej? Podalem numer karty bankomatowej
> - to wystarczylo do wykonania przelewu (nie malej dla mnie kwoty:
> czterocyfrowej). (!!!!). Co ciekawsze: po dokonaniu tej transakcji
> okazalo sie, ze potwierdzenie dokonania przelewu nie jest wysylane
> autoamtycznie, tylko na moja dodatkowa prosbe (!).
> Zakonczylem rozmowe. Podziekowalem pani za obsluge. I wyszedlem
> z banku w ciezkim szoku.
> Bylem przerazony! Nawet nie wiedzialem, ze mam usluge CITYPHONE.
> Przeciez ktokolwiek mogl zadzwonic odpowiedziec na te banalne
> pytania i dokonac sobie niemalego przelewu na dowolne konto i do
> mnie nawet nie przyszloby potwierdzenie realizacji takiej tranzakcji!!!
>
> W internecie mozna odszukac informacje sprzed dwoch lat
> o (chorej) dzialalnosci CITYBANKu. Juz wtedy byla ona ponizej
> wszelkich standardow. Co ciekawe i najbardziej karygodne to fakt,
> ze usluga CITYPHONE istaniala (dokladnie w takiej formie jak teraz)
> juz dwa lata temu (przynajmniej). Juz wtedy ludzie na nia narzekali
> informujac innych w internecie, ze to jest niebezpiecze.
> Bank nic z tym nie zrobil. Zreszta co to go obchodzi czy ta
> usluga jest bezpieczna czy nie jest - przeciez bank w regulaminie
> zastrzega sobie ze nie ponosi za nic odpowiedzialnosci.
> Moim zdaniem za prowadzenie uslugi CITYPHONE w takiej formie
> jakiej jest prowadzona przez CITYBANK powinno byc karalne - powinno
> to sie skonczyc w jakims sadzie za bezmyslne narazanie pieniedzy
> swoich klientow na kradziez. Przeciez chyba sa jakies regulacje
> zobowiazujace banki do odpowiednich zabezpieczen przechowywanych
> srodkow swoich klientow? A moze nie ma? No to IMHO powinny powstac.
> I CITYBANK pierwszy powinien stanac przed taka jakas komisja
> sprawdzajaca bezpieczenstwo oferowanych uslug.
>
>
> ps. Pomijam tutaj informacje, ze zdobycie numeru CITYPHONE
> podsluchujac telefon tez nie jest wielkim problemem dla
> zainteresowanych (to takie zupelne przedszkole podsluchiwania).
> A nawet teraz po nadaniu tego numeru - jestem ciekaw czy nie
> przeszedlby numer zadzwonienia i powiedzenia ze zgubilem/zapomnialem
> tego numeru CITYPHONE i czy moglbym go sobie nadac jeszcze raz? :))))
>
>
> ps2. jeszcze jedna ciekawostka: zalozylem sobie konto w CITYBANKU
> bo bylo taniej od innego banku (uwazanego za dosc drogi - nie
> bede wymienial, bo nie chce reklamowac). Jednak podsumowujac
> oplaty za prowadzenie konta (ostatnie podwyzki), za usluge
> CITYPHONE, za karte debetowa (o ktora sie nie prosilem, ale
> i tak mi potracali za nia!) to oplaty miesieczne, za (podstawowe,
> bez zadnych dodatkow, zupelnie podstawowe) konto wynosza ponad
> 10 zl miesiecznie !!!! Wrocilem do poprzedniego banku
> (uwazanego za drogi), w ktorym oplaty miesieczne wynosza mnie 3 zl.
> W dodatku ten "drogi" bank tez ma takie rozne uslugi telefoniczne
> i internetowe (no bo ktory bank teraz tego nie ma?).
> Ale te uslugi w tym banku sa bezpieczniejsze.
> Przykadowo aby np. wykonywac przelewy telefonicznie to:
> 1. trzeba przyjsc osobiscie do banku i to sobie aktywowac.
> 2. przelewy telefoniczne sa mozliwe tylko na z gory ustalone konta.
> Tak wiec nikt poza mna w banku tego nie uaktywni.
> A jesli ktos podslucha moje numery
> podczas dokonywania takich przelewow, to wielkiej krzywdy
> mi nie zrobi, bo przelew moze byc dokonany tylko na okreslone
> konta, czyli przykladowo moze mi oplacic z gory mieszkanie
> za kilka miesiecy itp... :D
>
>
Następne wpisy z tego wątku
- 07.11.03 15:53 Bartol Partol
- 07.11.03 21:47 Krzysztof Halasa
- 08.11.03 13:47 Paweł Kaczor
- 06.11.03 17:57 Paweł Nyczaj
- 24.12.03 09:13 Kuba Osuch
Najnowsze wątki z tej grupy
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
Najnowsze wątki
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże