eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCLIR w bankach - nowa zaraza?Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.cyf-kr.edu.pl!feed
    .news.interia.pl!not-for-mail
    From: " 666" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
    Date: Sun, 13 Feb 2005 12:34:54 +0100
    Organization: pya
    Lines: 30
    Message-ID: <cundnb$cqr$1@shodan.interia.pl>
    References: <1...@k...eu.org> <c...@b...kjonca.bogus>
    <ctvrae$2j8c$1@node1.news.atman.pl> <ctvrth$b6i$1@news.onet.pl>
    <ctvsfh$940$1@inews.gazeta.pl> <cu005a$thd$2@news.elsat.net.pl>
    <cu0003$rhb$1@inews.gazeta.pl> <4...@i...pl>
    <cu018k$4gb$1@inews.gazeta.pl> <1...@k...eu.org>
    Reply-To: " 666" <j...@i...pl>
    NNTP-Posting-Host: dpx172.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: shodan.interia.pl 1108294190 13147 83.24.157.172 (13 Feb 2005 11:29:50 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 13 Feb 2005 11:29:50 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
    X-Priority: 3
    X-Authenticated-User: j.666 % poczta+fm
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:336915
    [ ukryj nagłówki ]

    Takie jak i Twoje.
    Bank powinien się przedstawiać co najmniej numerem własnej centrali (z tą
    przysłowiową końcówką ...00)
    No chyba, że to ... private banking ;-))
    JaC
    PS. Poza tym dzwonienie przez banki na numery komórkowe w sytuacji umieszczania
    wywieszek o zakazie korzystania z tychże
    w placówkach jest niemoralne :-D


    > Ponieważ lubię wiedzieć z kim przez telefon rozmawiam, więc mam u siebie włączoną
    usługę identyfikacji numeru
    dzwoniącego (tzw. CLIP).
    > Istnieje jeszcze przeciwstawna usługa o nazwie CLIR, która polega na tym że osoba
    posiadająca tę usługę włączoną,
    pozostaje anonimowa, bo jej numer telefonu nie jest identyfikowany.
    > Z CLIR-a, czyli blokady prezentacji zazwyczaj korzystają rozmaici spamerzy i
    domokrążcy telefoniczni, obawiający się (i
    chyba słusznie), ze ich natręctwo może być niemile widziane.
    > Z tego między innymi względu, mam zwyczaj nie odbierać rozmów z numerów, które mają
    włączoną blokadę prezentacji
    numeru.
    > Niestety, z niezrozumiałych dla mnie powodów do tych spamerów i różnej maści
    kombinatorów dołączyły ostatnio niektóre
    banki.
    > Niedawno np. dokonywałem kartą płatności na większą sumę i w chwilę po operacji
    zadzwoniła mi komórka, dzwoniący miał
    włączonego CLIR-a.
    > Chwała mBankowi za to, że natychmiast weryfikował tę operację, ale ja tę rozmowę
    odebrałem w drodze wyjątku i tylko
    dlatego, że domyśliłem się kto dzwoni i w jakiej sprawie.
    > Podobne wydarzenie miało miejsce wczoraj: dzwonili z Raiffeisena by potwierdzić
    zlecenie wykonania przelewu.
    > Za którymś razem w końcu podjąłem rozmowę, ale cały czas miałem duży dyskomfort
    psychiczny na samą myśl o tym, że komuś
    anonimowemu, kto ukrywa swój numer telefonu, spowiadam się ze swoich, nawet poufnych,
    danych identyfikacyjnych.
    > Osobiście uważam, że tego typu praktyka banków jest poważnym błędem proceduralnym,
    gdyż ułatwia ewentualnym oszustom
    podszywanie sie pod bank, natomiast bank powinien być żywotnio zainteresowany właśnie
    tym, aby klient nie miał żadnych
    problemów z jego identyfikacją.
    > A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 14.02.05 22:23 666

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1