eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: Centra Zapasowe ?Re: Centra Zapasowe ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: "Tomasz Nowak" <n...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Centra Zapasowe ?
    Date: Sat, 12 Jan 2002 12:02:34 +0100
    Organization: http://news.icm.edu.pl/
    Lines: 29
    Message-ID: <a1p5h1$t4j$1@sunsite.icm.edu.pl>
    References: <6...@n...onet.pl>
    <a0hikj$20ca$1@news2.ipartners.pl> <a0iebr$7g4$2@news.tpi.pl>
    <i...@4...com>
    <a0l6a5$bkk$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>
    <g...@4...com>
    <a0ld77$iu5$1@pingwin.acn.pl> <3...@n...pbk.pl>
    <a15gtl$tp1$1@pingwin.acn.pl> <a15h3i$671$1@news.onet.pl>
    <a16jq9$1rar$1@pingwin.acn.pl>
    NNTP-Posting-Host: dial-3602.wroclaw.dialog.net.pl
    X-Trace: sunsite.icm.edu.pl 1010833762 29843 62.87.140.18 (12 Jan 2002 11:09:22 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 12 Jan 2002 11:09:22 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2314.1300
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2417.2000
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Notice1: This post has been postprocessed on the news.icm.edu.pl server.
    X-Notice2: Subject line has been filtered and any Odp: strings removed.
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:154309
    [ ukryj nagłówki ]

    > Słyszałem. Problem w tym, że plany awaryjne raczej nie zakładają pełnej
    > dostępności wszystkich systemów od godziny 0.

    > Przy okazji, ciekaw jestem który bank ma completne CallCenter w dwóch
    > lokalizacjach i jak sobie radzi z obsługą zwykłych numerów (nie 080x).

    Oczywiście potrzebny jest czas choćby na transport pracowników.
    Co do numerów to wydaje mi się że jest to przewidziane w planach awaryjnych
    i w takiej sytuacji wystarczy przekierowanie na centrali telefonicznej.
    Możliwe ś anawet przekierowania pomiędzy strefami kierunkowymi.

    Większość planów awaryjnych nie zawiera 100 % odtworzenia zasobów. Sytuacja
    jest awaryjna i po minięciu zagrożenia następuje powrót ..... lub
    zwiekszenie posiadanego stanu w lokalizacji awaryjnej.

    W najlepszej sytuacji są rozwiązania gdzie każde Centrum ciągnie na pół
    gwizdka (50%) i po awari obciążenie wzrasta do 100 %. Można wtedy spokojnie
    rozważać co dalej.

    Wszystko zależy od założeń jak długo bank będzie bankiem beż dostępu do
    takiego systemu. Pio ilu godzinach, dniach nie działania systemu utraci
    wiarygodność i ..... pieniądze klientów (po odtworzeniu systemu)


    Tomasz




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1