eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCentrum autoryzacji transakcji - jak to jest?Re: Centrum autoryzacji transakcji - jak to jest?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Centrum autoryzacji transakcji - jak to jest?
    Date: Sat, 03 Dec 2005 22:58:13 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 48
    Message-ID: <m...@d...localdomain>
    References: <dmpk7m$7ge$1@inews.gazeta.pl> <m...@d...localdomain>
    <dmplb8$cjg$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cpy55.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1133647151 29614 83.31.230.55 (3 Dec 2005 21:59:11 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 3 Dec 2005 21:59:11 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:WcLROa9sLEOtjFTyETWdsG2kha8=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:370819
    [ ukryj nagłówki ]

    Kinga 'Słowotok' <k...@b...gazeta.pl> writes:

    > No widzisz, a ja się dowiedziałam, że należałyby się, gdyby pieniądze
    > fizycznie zostały ściągnięte z konta, a ponieważ są "tylko"
    > zablokowane (co dla mnie daje ten sam efekt w postaci braku dostępu do
    > swoich pieniędzy), to odsetki mi się nie należą.
    > Masz gdzieś w głowie (na kartce, twardym dysku) podstawę prawną może?

    Kodeks cywilny, art. 481 czy jakos tak.

    >> BTW: a tyle razy czytalem ze Citi wstepnie uznaje reklamacje bez
    >> mrugniecia okiem (i bez blokad). Czyzby nie w przypadku citikonta?
    > Bo mi parę razy uznało. Właśnie na citikoncie, tylko dotyczyło to kwot
    > 4 zł za przelew, czy 40 zł zamiast 4 pobranych za prowadzenie konta, a
    > nie kilkuset złotych, gdzie tak jakby czas ich zwrotu jest tu istotny.

    Aha. To troche wyjasnia.

    > W takim razie z punktu widzenia podejścia do klienta, to moim zdaniem
    > kręcą sobie sznur na szyję.
    > Wiadomo, reklamacja sprzętu - 14 dni, naprawy - 14 dni. Ale tu chodzi
    > o MOJE pieniądze.

    Z punktu widzenia "globalnego" moze nie miec to dla nich wiekszego
    znaczenia.

    > Mi chodziło o to, że jeśli rzeczywiście tak jest, że przepisy
    > dotyczące czasu oczekiwania na zwrot w związku z bezpodstawnym
    > zablokowaniem środków są ogólnopolskie, tzn. w każdym banku w podobnej
    > (tfu, odpukać) sytuacji zdarzy mi się to samo, czyli będę musiała
    > czekać w sumie to dalej nie wiem ile, to zastanawiam się, czy jest
    > sens zmieniać bank.

    Nie wiem czy w kazdym. Nie wiem nawet co by bylo nastepnym razem w Citi,
    albo gdyby to trafilo do innej osoby.

    Z drugiej strony bank po prostu powinien bez łaski po fakcie zaplacic
    odsetki ustawowe i nie robic z siebie dziada. Wyplacenie pieniedzy
    klientowi to niestety ryzyko na ktore byc moze nie moze sobie pozwolic
    - ale tak to juz niestety jest, dlaczego bezpieczenstwo banku ma
    kosztowac klienta.

    > I do kogo w takim razie można się zwrócić, jeśli bankolinia gada do
    > mnie tak, a nie inaczej? Do oddziału pojechać?

    Raczej do gazety jakiejs. Niektorzy polecaja tez arbitra bankowego.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1