  • Data: 2016-03-21 01:10:33
    Temat: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 20 Mar 2016, Rafal Jankowski wrote:

    > Ja się pytam o model użycia TPMa w którym absolutnie byłbyś w stanie
    > udowodnić, że jakąś operację wykonałeś lub nie.
    > Chwilę dalej piszesz o kryptografii, matematyce informatyce a Ty nawijasz coś
    > o kabelkach i kryształkach krzemowych. Dobra, załóżmy że nie da się wyciągnąć
    > danych z tego scalaka. Nie będę się o to spierał.

    Hm, miałem się nie czepiać wyciągania klucza ze scalaka, ale caly filmik
    jest o tym jak gościu się onanizuje skrobaniem tego TPMa i jechaniem po
    jego producentach jak po łysych psach. W okolicy 15:55 jeśli dobrze słyszę
    dorzuca jeszcze coś o gościach którzy shackowali Nagravision, całkiem
    zdaje się jak na swoje czasy przyzwoity DRM naszego ziomala Kudelskiego.
    Ale nie ważne, powiedzmy, że to wszystko dotyczy starych chipów i że te
    nowe są już dobre i bezpieczne. Załóżmy, że współcześnie stosowane
    algorytmy kryptograficzne też są bezpieczne bo jak sam zauważyłeś
    komputerów kwantowych pod naszą strzechą przez jakiś czas jeszcze się nie
    ma co spodziewać. Jedyną rzeczą jakiej mam zamiar się przyczepić to
    sposób użycia i wdrożenia tego cuda, ale czekam aż tą procedurę opiszesz.