  • Data: 2016-03-29 00:24:03
    Temat: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> writes:

    > Robie code review *ogromnej* aplikacji od wielu lat jako normalna
    > czynność związaną z wykonywanym zawodem. Daje Ci gwarancje że jesli
    > chce mieć zle zamiary to przejdę i code review bo milion oczu nie
    > oznacza milikon razy dokładniej. Co prawda zdarzają się przykłady
    > pozytywne (i przypadkowo odkryte):
    >
    > https://freedom-to-tinker.com/blog/felten/the-linux-
    backdoor-attempt-of-200/3

    To akurat nie miało żadnego związku z code review, w tamtych czasach
    Linus i sp. używali takiego narzędzia "BitKeeper", a dla osób, które nie
    chciały tego używać (np. ze względu na brak źródeł, albo na
    12-miesięczny zakaz pracy przy "konkurencyjnych projektach"), był
    automatyczny mirror w CVSie. I do tego ostatniego ktoś się włamał.
    Nikt, kto nie korzystał z tego serwera CVS, nie dostał tego backdoora.

    Zostało to odkryte przez przypuszczalnie LMcV przez proste porównanie
    zawartości bitmovera i cvsa.

    Duuużo bardziej niebezpieczne było późniejsze włamanie do *.kernel.org,
    w którym atakujący mieli dostęp do całego archiwum, a także chyba do
    kluczy używanych do generowania podpisów .sig. Na szczęście to były
    czasy gita i żadne numery z wstawieniem czegoś do repozytorium już nie
    przechodziły.

    Tak czy owak, code review taki jak tu daje szansę wykrycia backdoora,
    ale jaka to jest szansa - taka sobie.

    > Ale od tamtego czasu kernel jest znacznie większy a część kodu
    > wychodzi poza kontrolę (sterowniki kart graficznych).

    Binarne sterowniki kart graficznych do Linuksa były dużo wcześniej,
    jeszcze w ubiegłym wieku. Sam się na nie nadziałem, więc pamiętam im to
    aż za dobrze.

    To jest akurat prawda.
    --
    Krzysztof Hałasa