    From: Stiwi <s...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Cinkciarz-kupno walut.
    Date: Wed, 18 Apr 2012 14:04:35 -0700 (PDT)

    On Apr 18, 8:28 pm, egonost <x...@g...pl> wrote:
    > Spłacam kredyt we frankach przez kupno franków w kantorze online.
    > Wczoraj kupiłem CHF w cinkciarz.pl. Dzisiaj wieczorem jeszcze nie mam
    > pieniędzy. Czemu to tak długo u nich trwa? Może ma ktoś jakąś teorię na
    > ten temat? Czy ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami? Może
    > polecić lepszy kantor? Mam konto w Polbanku, oni tez mają konto w tym
    > samym banku, a mimo to czeka się dosyć długo.

    Ogolnie tak to juz jest z Cinkciarz.pl
    Transakcja tam bez upominiania sie o swoje srodki nalezy do rzadkosci.
    Chocby wczoraj zlecalem transakcje wymiany EUR z WBK na PLN w
    MultiBanku (oba banku online obsluguja w teorii).
    Czas zawarcia transakcji to 10:30, wplata wyslana niezwlocznie
    (wewnetrzny przelew walutowy WBK), za kazdym rowniez razem dolaczam
    potwierdzenie przelewu.
    Teoretycznie pisza w regulaminie, ze transakcje realizuja w 60 minut
    do maksymalnie 8h godzin pracy kantoru (kantor pracuje 08:00-17:00).
    Po 12h "pracy kantoru", czyli o 12:30 dzisiaj wyslalem im wiadomosc z
    zapytaniem o sankcjach karnych w przypadku nie wywiazania sie z
    regulaminowego czasu realizacji transakcji. Skoro klient za anulowanie
    transakcji musi placic 10%, to dlaczego Cinkciarz moze byc bezkarny?

    Zawsze po upomnieniu sie dzwoni jakas pani informujac o realizacji
    przelewu. Oczywiscie slowem nie wspomniala o zlamaniu regulaminu przez
    Cinkciarz, jak rowniez nie przeprasza za opoznienie. Odburknela, ze
    przelew wychodzacy zostal odbity, jasne, wewnetrzny w MultiBanku w
    PLN.

    Transakcja zostala zrealizowana o 16:00, wiec po 15,5h pracy kantoru.
    To prawie 2x tyle niz przewiduje ich regulamin. Na pewno mozna by ich
    podac za to np. do UKOiK, bo ich regulamin nie zastrzega mozliwosci
    dluzszego czasu realizacji transakcji, a nie daje rowniez
    uzytkownikowi mozliwosci jej anulowania w przypadku nie wywiazania sie
    przez Cinkciarz z umowy.

    Dla przykladu w Walutomacie, zaksiegowanie wplaty z WBK zajmuje max 30
    minut i wyplata do bankow w ktorych maja konta tez nie dluzej jak 30
    minut. Wiec mozna obrocic wymiane w 60 minut. Cinkciarz kreci i celowo
    przetrzymuje srodki klientow na noc (zwlaszcza wieksze kwoty), nie
    widze tutaj innego wyjasnienia.

    Cinkciarz slaby serwis, dobre kursy, placi (co najwazniejsze), ale
    jest daleki od idealu. Korzystam z niego jak w Walutomacie nie ma
    dobrych ofert przy wiekszych wahaniach kursowych.

    Stiwi