  • 1. Data: 2012-04-18 20:28:11
    Temat: Cinkciarz-kupno walut.
    Od: egonost <x...@g...pl>

    Spłacam kredyt we frankach przez kupno franków w kantorze online.
    Wczoraj kupiłem CHF w cinkciarz.pl. Dzisiaj wieczorem jeszcze nie mam
    pieniędzy. Czemu to tak długo u nich trwa? Może ma ktoś jakąś teorię na
    ten temat? Czy ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami? Może
    polecić lepszy kantor? Mam konto w Polbanku, oni tez mają konto w tym
    samym banku, a mimo to czeka się dosyć długo.

  • 2. Data: 2012-04-18 20:32:07
    Temat: Re: Cinkciarz-kupno walut.
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 18 Apr 2012 20:28:11 +0200, egonost napisał(a):

> [...]
    > polecić lepszy kantor? Mam konto w Polbanku, oni tez mają konto w tym
    > samym banku, a mimo to czeka się dosyć długo.

    Przelewy walutowe wewnątrz jednego banku wcale nie muszą iść online.

    mBank potrafi w takim przypadku trzymać kasę i przez 3 dni (choć to akurat
    było testowane na EUR i SEPA).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2012-04-18 20:49:36
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >Przelewy walutowe wewnątrz jednego banku wcale nie muszą iść online.

    >mBank potrafi w takim przypadku trzymać kasę i przez 3 dni (choć to akurat
    >było testowane na EUR i SEPA).

    A Alior z internetowykantor potrafi zaksięgować w kilka minut. Jeszcze u
    nich z tą wyższą kulturą nienajgorzej.

  • 4. Data: 2012-04-18 21:56:48
    Od: Wiktor <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-04-18 20:28, egonost pisze:
> [...]
    > polecić lepszy kantor? Mam konto w Polbanku, oni tez mają konto w tym
    > samym banku, a mimo to czeka się dosyć długo.

    https://cinkciarz.pl/kantor/czas-realizacji-transakc
    ji

    Z Twojego konta w Polbanku do nich CHF może iść 48h-72h.
    Z ich konta na Twoje w Polbanku kolejne 48h-72h.

    Czyli w sumie max 6 dni. W tym czasie kurs waluty może się znacznie zmienić.
    Dlatego osobiście korzystam z internetowykantor.pl.

    --
    Wiktor

  • 5. Data: 2012-04-18 22:39:20
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Dnia 2012-04-18, o godz. 21:56:48
    Wiktor <w...@p...onet.pl> napisał(a):

    > https://cinkciarz.pl/kantor/czas-realizacji-transakc
    ji

    > Z Twojego konta w Polbanku do nich CHF może iść 48h-72h.
    > Z ich konta na Twoje w Polbanku kolejne 48h-72h.

    Ale przecież przy kupnie franków do kantoru wysyłasz złotówki, a nie
    franki.

    > Czyli w sumie max 6 dni. W tym czasie kurs waluty może się znacznie
    > zmienić. Dlatego osobiście korzystam z internetowykantor.pl.

    Nic się nie zmieni, bo w Cinkciarzu transakcja kupna waluty jest
    zawierana (i ustalany jest kurs wymiany) przed wysłaniem złotówek do
    kantoru. Dzięki temu też z góry wiadomo, ile ich tam trzeba przelać.
    Moim zdaniem dużo sensowniejsze rozwiązanie niż to
    internetowokantorowe. Ale co kto lubi.

    --
    Jacek Midura

  • 6. Data: 2012-04-18 22:53:10
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 18 Apr 2012 21:56:48 +0200, Wiktor napisał(a):

> [...]
    >
    > Czyli w sumie max 6 dni. W tym czasie kurs waluty może się znacznie zmienić.
    > Dlatego osobiście korzystam z internetowykantor.pl.

    W Cinkciarzu dokładnie wiesz, ile dostaniesz. Przy tworzeniu transakcji
    najpierw odpytujesz o aktualny kurs i masz 15 sekund na akceptację (jak na
    fx). I po takim kursie rozliczą walutę, na wpłatę masz określony czas.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2012-04-18 22:55:50
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2012-04-18 22:53, Borys Pogoreło pisze:

    > W Cinkciarzu dokładnie wiesz, ile dostaniesz. Przy tworzeniu transakcji
    > najpierw odpytujesz o aktualny kurs i masz 15 sekund na akceptację (jak na
    > fx). I po takim kursie rozliczą walutę, na wpłatę masz określony czas.

    tak samo jest w domwaluty.pl i inkantor.pl, preferuję ten pierwszy,
    robię przelew PLN z Multibanku i jeszcze w tym samym dniu mam CHF na
    koncie w DB

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2012-04-18 23:04:35
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Apr 18, 8:28 pm, egonost <x...@g...pl> wrote:
> [...]
    > polecić lepszy kantor? Mam konto w Polbanku, oni tez mają konto w tym
    > samym banku, a mimo to czeka się dosyć długo.

    Ogolnie tak to juz jest z Cinkciarz.pl
    Transakcja tam bez upominiania sie o swoje srodki nalezy do rzadkosci.
    Chocby wczoraj zlecalem transakcje wymiany EUR z WBK na PLN w
    MultiBanku (oba banku online obsluguja w teorii).
    Czas zawarcia transakcji to 10:30, wplata wyslana niezwlocznie
    (wewnetrzny przelew walutowy WBK), za kazdym rowniez razem dolaczam
    potwierdzenie przelewu.
    Teoretycznie pisza w regulaminie, ze transakcje realizuja w 60 minut
    do maksymalnie 8h godzin pracy kantoru (kantor pracuje 08:00-17:00).
    Po 12h "pracy kantoru", czyli o 12:30 dzisiaj wyslalem im wiadomosc z
    zapytaniem o sankcjach karnych w przypadku nie wywiazania sie z
    regulaminowego czasu realizacji transakcji. Skoro klient za anulowanie
    transakcji musi placic 10%, to dlaczego Cinkciarz moze byc bezkarny?

    Zawsze po upomnieniu sie dzwoni jakas pani informujac o realizacji
    przelewu. Oczywiscie slowem nie wspomniala o zlamaniu regulaminu przez
    Cinkciarz, jak rowniez nie przeprasza za opoznienie. Odburknela, ze
    przelew wychodzacy zostal odbity, jasne, wewnetrzny w MultiBanku w
    PLN.

    Transakcja zostala zrealizowana o 16:00, wiec po 15,5h pracy kantoru.
    To prawie 2x tyle niz przewiduje ich regulamin. Na pewno mozna by ich
    podac za to np. do UKOiK, bo ich regulamin nie zastrzega mozliwosci
    dluzszego czasu realizacji transakcji, a nie daje rowniez
    uzytkownikowi mozliwosci jej anulowania w przypadku nie wywiazania sie
    przez Cinkciarz z umowy.

    Dla przykladu w Walutomacie, zaksiegowanie wplaty z WBK zajmuje max 30
    minut i wyplata do bankow w ktorych maja konta tez nie dluzej jak 30
    minut. Wiec mozna obrocic wymiane w 60 minut. Cinkciarz kreci i celowo
    przetrzymuje srodki klientow na noc (zwlaszcza wieksze kwoty), nie
    widze tutaj innego wyjasnienia.

    Cinkciarz slaby serwis, dobre kursy, placi (co najwazniejsze), ale
    jest daleki od idealu. Korzystam z niego jak w Walutomacie nie ma
    dobrych ofert przy wiekszych wahaniach kursowych.

    Stiwi

  • 9. Data: 2012-04-19 17:23:45
    Od: egonost <x...@g...pl>

    No niestety, ale tak jak piszesz, też się musiałem upominać. 17-go
    kupowałem CHF wqieczorem. Dzisiaj 19-go po 15:00 mam dopiero na
    koncie.Wykonałem kilka telefonów, meili do różnych osób tam pracujących
    i każdy odpowiedział inaczej. Jedni, że nie wyrabiają się z przelewami,
    inni, że jakaś awaria w Polbanku, jeszcze inni, że jakiś system nawala.
    Są mało wiarygodni.

  • 10. Data: 2012-04-23 10:08:45
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 18 Apr 2012 14:04:35 -0700, Stiwi napisał(a):

> [...]
    > daleki od idealu. Korzystam z niego jak w Walutomacie nie ma dobrych
    > ofert przy wiekszych wahaniach kursowych.

    Co do Walutomatu to mogę potwierdzić. Przeprowadziłem już kilkadziesiąt
    transakcji i nigdy żadnego zgrzytu a pieniądze pojawiają się w BZBWK
    bardzo szybko (teraz czas na przetestowanie Aliora). Fakt, że biorą
    opłatę za transakcję ale chyba jest większa pewność, że otrzymamy
    pieniądze, bo tak naprawdę oni operują na pieniądzach wpłaconych przez
    klientów do walutomatu a nie na jakiś swoich zasobach, które różnie mogą
    wyglądać.

    --
    xbartx