  • Data: 2022-05-22 10:25:54
    Temat: Re: Citek coś wyczynia
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 22 maja 2022 o 00:20:59 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Normalnie mogłaby być nieco mniej bezpieczna, SMSy nie były do tego
    > projektowane. Można je przechwycić w różnych miejscach, duplikaty SIM
    > itd. Ale:
    > Z tym, że to jest specyfika danego banku. Ogólnie rzecz biorąc, nie
    > powinno być to takie łatwe.

    Widziałeś bank, w którym apka wymaga czegoś więcej?
    Może być nawet w przeszłości.
    Teraz wszędzie, gdzie testowałem, jest logowanie loginem i hasłem oraz przepisanie
    SMS.
    A potem logujesz się PINem, ew. hasłem (citi, N26).

    > Oczywiście 100% bezpieczeństwa nigdzie nie ma. Ale tak na moje oko,
    > układ z dwoma oddzielnymi urządzeniami (pecet + telefon) jest dość
    > bezpieczny. Problem zaczyna się wtedy, gdy to jest to samo urządzenie.

    No ale co, ten pecet "do bankowania" to jakiś specjalny musi być, nie może być np.
    mój?
    Bo telefon jest choć trochę "specjalny" przez kartę SIM - ale to liczy się tylko do
    SMSów (ale tylko trochę), apka działa i bez karty SIM.
    Jedyna różnica to to, że rzeczywiście trochę trudniej przejąć kontrolę nad dwoma
    urządzeniami niż nad jednym - ale tylko trochę, bo atak odbywa się przez jednego
    człowieka.