  • Data: 2009-04-08 20:52:17
    Temat: Re: [Citibank]Upadek kart na podpis
    Od: Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa pisze:
    > Obecnosc jakiejkolwiek karty w portfelu, albo jej brak, to jest sytuacja
    > niebezpieczna. Sa w ogole jakies sytuacje nie niebezpieczne?

    Dyskutujemy normalnie czy w ten sposób ?

    > Inna sprawa, ze karty powinny byc "na PIN" w przypadku wykorzystania
    > procesora oraz "na podpis" w pozostalych przypadkach.

    Ale tak nie jest.

    > Nie ma takiego czasu, caly czas "cos" sie dzieje (zwlaszcza dla banku).
    > Jesli bank nie odpowiada za fraudy karta hybrydowa (bez wykorzystania
    > procesora), to czego mialby bac sie klient?

    Jeśli bank nie odpowiada to kto odpowiada ? Domyślnie to klient ujawnił
    PIN. W jaki klient wykaże, iż tego nie zrobił tj. że nie jest wielbłądem ?

    > Obawiam sie wiec ze niestety musisz wypowiedziec bankom wszystkie umowy,
    > i chyba poczekac jakis czas na wygasniecie zgody na egzekucje :-(

    Mam dwie karty. Jedna na podpis w Citi, druga na PIN w Multibanku ale za
    to z pakietem ubezpieczeń - mimo wszystko planuje ją zamknąć (po części
    z przyczyn niezależnych ode mnie).

    Poza tym ja używam karty Multibanku (chip + PIN) i czuję się z nią w
    miarę bezpiecznie z uwagi na limity jakie sam mogę ustawiać przez www. W
    zasadzie to gwarantują one całkowite bezpieczeństwo (wypłaty gotówkowe
    wszelkiego typu wyłączone, a liczbę transakcji bezgotówkowych można
    ustawić np. na 1 lub 2 dziennie).

    --
    Mithos