  • Data: 2015-07-19 19:34:35
    Temat: Re: Co dalej z Grecją?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "MarekZ" mo2h82$et$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > IMO nie jest możliwe, aby to się tak zakończyło.

    > Naród który wydał Arystotelesa, Pitagorasa, Euklidesa, a także chałwę Makedonikos,
    nie zgodzi się na to co nastąpiło, pytanie
    > tylko jak szybko.

    > Wersja optymistyczna jest taka, że grecki parlament tego nie zatwierdzi.

    > Mniej optymistyczna to Alexit po kilku tygodniach. Tsipras przegiął.

    Wersja prawdopodobna... Putin kiedyś ustąpi miejsca innemu pułkownikowi
    KGB, który nie będzie prawnikiem. I ten pułkownik (albo i major, czy
    choćby kapitan) przesunie słupy graniczne tak, że prawosławna Grecja
    nie spłaci Zachodowi swoich zobowiązań ani pieniędzmi, ani swymi dobrami.

    Na razie FR przesuwa słupy graniczne w Osetii. :)

    -=-

    https://youtu.be/jmmNj64677g?t=321

    Ładnie śpiewa -- ale i co z tego, skoro nie znam cyrylicy? ;)

    -=-

    Błędem jest proste łączenie Wschodu z Zachodem.
    Inna mentalność, inna religia, inne zwyczaje, inna kultura, inna przeszłość...

    -=-

    Łączność walutowa?...
    O ile dla pracujących (czyli dla produkujących i zarabiających) złe
    kursowanie walutowe nie jest makabrycznym problemem (bo pół litra
    zawsze kosztuje pół litra -- kursowanie niewiele zmienia) o tyle
    siła nabywcza oszczędności (zatem i emerytur) zależy jednoznacznie
    od ustalonego kursu.

    Być może nie jest prawdą, że Grecy są winni, ale prawdą jest,
    że warunki łączenia były złe dla Greków i dobre dla Niemców.

    Na pewno inaczej na świat patrzy Grek a inaczej Niemiec czy Norweg.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: I co z tego, że Rosja majorów nie ma? ;) Putin jest generałem? Może i
    tak.