eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCo z lokatą jeśli banki zwinie interes (nie mylić z plajtą) › Re: Co z lokatą jeśli banki zwinie interes (nie mylić z plajtą)
  • Data: 2011-03-08 18:19:53
    Temat: Re: Co z lokatą jeśli banki zwinie interes (nie mylić z plajtą)
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Mar, 17:03, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:
> [...]
    rozwi zaniu ineresu bo np. si ju nie op aci.

    banku nowicjuszem na rynku (np. FM Bank). Po p
    tak interes ? A je li tak to podejrzewam e

    > Hę?
    > Jasne, że nie bank sam w sobie, tylko jego właściciele, ale... dlaczego
    > mieliby nie mieć takiej możliwości? Przecież bank jest spółką akcyjną -
    > i jako taka działa między innymi na podstawie Kodeksu Spółek Handlowych,
    > a tam jest cały rozdział o likwidacji.
    >
    > --
    > MiCHA

    Ja juz wyjasniono - nie da sie tego zrobic bez zgody KNF. A KNF
    zapewne wymusi jakas forme zbycia banku - bo likwidacja banku moze
    wplynac na stabilnosc systemu (taka likwidacja bylaby po prostu dziwna
    - mialaby wplyw na wiarygodnosc Polski na rynkach finansowych i
    zaufanie klientow).

    Generalnie jakiekolwiek znikniecie banku z rynku wymaga zgody KNF
    (nawet upadlosc).