    From: root <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Co za dzień
    Date: Wed, 15 Jun 2011 15:38:25 -0700 (PDT)

    On 15 Cze, 23:22, totus <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > czyli ideą z mniejszą liczbą funkcjonariuszy państwowych. Na tym obszarze
    > szerzy się socjalizm. Dla mnie to znaczy, ze urzędnicy przejmują coraz
    > większe obszary ludzkiej aktywności jako swoje kompetencje. To się dzieje na
    > obszarze województwa, państwa czy związku państw jakim jest Unia Europejska
    > powołana w innym celu. Społeczeństwa mają tendencje do socjalizmu. W każdym
    > społeczeństwie jest więcej biednych niż bogatych, więcej niewykształconych
    > niż wykształconych, więcej niezorientowanych niż zorientowanych.

    I co w tym zlego. Tak jest i tak zawsze bedzie (prawo Paretto).

    Ponieważ
    > decyzje podejmuje większość to jakość tych decyzji i ich kierunek łatwo
    > przewidzieć. Łatwo też sobie wyobrażam kariery polityczne ludzi obiecujących
    > rzeczy i usługi dla biednych, za które zapłacą bogaci.

    I co w tym zlego ze decyzje podejmuje wiekszosc. Czy bogaci przestaja
    byc bogaci? Czy lepiej bedzie jesli decyzje o
    obsadzaniu stanowisk bedzie sie podejmowalo tak jak UE tzn. "pod
    stolem".

    To nie jest zjawisko
    > ostatnich lat.

    Tak ostatnich. Przed tem mielismy wladcow absolutnych, ktorych jedyna
    madroscia byl uliczny spryt w utrzymywaniu sie przy wladzy i
    wykorzystywanie religii.
    Teraz tez mamy gdzieniegdzie monarchie. Jakis ksieciunio z Emiratow
    kupil sobie Airbusa o pojemnosci 800 pasazerow na potrzeby swojej
    rodziny. Nieopodal jego kraju jakies obce dzieci zdychaja z glodu. To
    jest monarcha pelna geba i jaki madry! Nie rzadzi i otoczy glupi plebs
    swoja opieka.
    Porownaj sobie teraz ksieciunia z Billem Gatesem w socjalistycznym
    USA. Roznica poziomow ich umyslow jest powalajaca.