  • Data: 2009-07-15 12:46:48
    Temat: Re: Co zamiast mBank?
    Od: Robert Kois <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 14:15:01 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Do jakich dokladnie danych masz bezposredni dostep? Do fizycznego dysku
    > moze? A jesli ten dysk to jest np. macierz podpieta nie wiadomo jak
    > daleko przez FC, albo iSCSI, albo przez IP i NBD?

    Zapomnij o sprzęcie i o OSach bo delikatnie mówiąc odpływasz. W naszych
    rozważaniach ważna jest warstwa aplikacyjna.

    > Online nie oznacza, ze nie ma warst posrednich. Online oznacza, ze
    > operacje sa wykonywane na bieżąco.

    Zdefiniuj "na bieżąco".

    > Przeciwnie, ale moze zacznijmy od tego co oznacza online w kontekscie
    > np. baz danych i systemow transakcyjnych?
    > Oznacza dokladnie to, ze dane, ktore dostajesz, sa aktualne w momencie
    > ich generowania (IOW nie sa np. starsze niz moment, w ktorym ich
    > zażądałeś),

    Co nie oznacza, że w momencie otrzymania odpowiedzi są nadal aktualne.
    Wystarczy, że w trakcie odpowiadania zostanie zaksięgowana kolejna sesja
    KIR i saldo o które spytałeś aktualne nie jest.

    > oraz to, ze transakcje, ktore zlecasz, sa wykonywane zanim
    > dostaniesz potwierdzenie ich wykonania

    Tylko widzisz to da się zrealizować bez onlineowści rozumianej tak jak ty
    ja rozumiesz. Wystarczy, że system pośredniczący keszuje dane, kiedy
    rzeczywiście zostaną zaaplikowane na rzeczywistym systemie transakcyjnym to
    już nie problem klienta.

    > (IOW gdy dostajesz potwierdzenie
    > wykonania przelewu, ten jest na pewno wykonany, oczywiscie nie twierdze
    > ze np. KIR dziala online).

    Oznacza to tylko, że zostały wygenerowane "dane" dla KIR. To czy przelew
    zostanie wykonany to zupełnie inna kwestia. I tu znów pytanie co rozumiesz
    pod pojęciem "wykonanie przelewu"

    > Znaczna czesc, zapewne znakomita wiekszosc bankowych interfejsow
    > "internetowych" jest calkowicie online z systemem transakcyjnym,
    > niezaleznie czy chcesz tego czy nie.

    Ile systemów bankowych widziałeś? Bo ja kilka (aczkolwiek przyznaję się bez
    bicia, że bardziej backend niż frontend).

    --
    Kojer