  • Data: 2009-02-17 10:55:59
    Temat: Re: Co ze zlotowka?
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:08d3bcb5-bb99-4f6b-a403-af6a374ee3fb@d32g2000yq
    e.googlegroups.com...

    > Ale na razie udział euro w rezerwach wielu krajów rośnie, więc także
    > i to nie sugeruje, że miałby być zmarginalizowany.
    > Już większe ryzyko mogłoby być takie, że nagle w jakimś kraju komuś
    > strzeli do głowy, że trzeba ze strefy euro wyjść.

    Nie uważam aby europejska unia walutowa była w stanie dotrwać do 2020 roku.
    Jak jakiś pierwszy kraj pokona opór psychologiczny z wychodzeniem, potem
    rozwali się to w roczek. Wydaje mi się taki scenariusz bardziej realny od
    scenariusza stabilności, ten socjalizm upadnie, gdyż nikt z mniejszych
    państw UE nie będzie gotowy do dobrowolnego pozostawienia przewagi państwom
    bez balastu EUR w ożywieniu, które będzie po zakończeniu obecnej fazy
    recesji. Tą moją wizję oczywiście zaneguje fakt, gdyby jakikolwiek nowy kraj
    dobrowolnie wszedł do strefy EUR po referendum, mają być chyba referenda w
    Danii i Szwecji czy gdzieś tam jeszcze.

    Wtedy skończy się polityczne pitolenie o dupie Maryni. Ewentualnie może to
    się stac taką pozorną wydmuszką, ale to też oznaczałoby w praktyce
    marginalizację EUR.

    marekz