  • Data: 2002-03-19 19:07:10
    Temat: Re: Co zrobic jesli karta jest kradziona ?
    Od: "Musical Man" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Posluchaj - paragrafy cytujesz, ale nie zdajesz sobie sprawy z tego, ze co
    > innego oznacza komunikat na POSie "odmowa autoryzacji" a co innego
    komunikat
    > "karta skradziona - zatrzymac".
    > Odmowa autoryzacji moze sie zdazyc, z wielu roznych przyczyn, i nie
    oznacza
    > niczego, oprocz jakichs problemow z wydawaniem pieniedzy.
    > Komunikat - "karta skradziona" oznacza dokladnie to co oznacza.

    A komunikat "odmowa autoryzacji" tak samo jak komunikat "karta przyjeta"
    wcale nie oznacza ze karta NIE zostala skradziona. Ale zachowanie grupki
    dresiarzy ktorzy w sklepie mowia "wez tez k...wa to, bo to drogie" i
    wyciagaja 3 karty pozwala domniemywac ze nie sa uczciwi i ze karty sa
    kradzione. Jasne ze latwiej nic nie robic. Po co sie narazac. W koncu moga
    byc uczciwi. Jasne ze moga. Tyle ze prawdopodobienstwo to jest mniejsze niz
    1%.
    Nie skazujemy ich na kare smierci. Nie musimy miec 100% pewnosci ze sa
    zlodziejami. Wzywamy policje dla wyjasnienia sprawy. I nie jestem w stanie
    zrozumiec dlaczego probojesz mi udowodnic ze to bledne postepowanie. Nie
    myslisz o tym facecie ktory lezy nieprzytomny 100 m dalej, w rynsztoku i ze
    go ogolaca z calej kasy. Prawo pozwala ci pomoc tej osobie. Ale po co? Od
    tego jest policja, tak? Poza tym mogli byc uczciwi. Zalosne. :-(((

    Jesli ta dyskusja ma polegac na tym, ze mamy sobie udowadniac jaka jest
    pewnosc czy tacy osobnicy sa, czy nie sa zlodziejami to nie ma w tym
    najmniejszego sensu. Ani mnie, ani Was tam nie bylo. Wiadomo jednak ze jesli
    ten sprzedawca byl pewien ze karty sa kradzione (a tak pisal 150 postow
    temu) to powinien zachowac sie tak jak mowie, zgodnie ze wszystkimi
    artykulami cytowanymi wyzej. Jezeli domniemuje ze karty sa kradzione tez
    powinien zachowac ostroznosc. Bo inaczej podpada pod art. 239 i 299 KK.