    From: "Barbara" <b...@i...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Cormay wyjal asa, ale...
    Date: Mon, 9 May 2011 04:44:41 +0200
    <ipvb0r$4ag$1@news.dialog.net.pl> <iq30am$vgq$1@news.onet.pl>
    <iktv4e8cxqmd$.1fn0zsajbixw6.dlg@40tude.net> <iq3fou$mae$1@news.onet.pl>
    <1cnl9jzvewfij$.i7bpkjuse22a$.dlg@40tude.net> <iq3hjk$s83$1@news.onet.pl>
    <1...@4...net>
    <iq3k8f$mht$1@inews.gazeta.pl>
    <qtwtqz7bqx9c$.1sgk78pgm836r$.dlg@40tude.net> <iq3uqo$9er$1@news.onet.pl>
    <1tst7pwtbapbv.d72kwt2ol4wm$.dlg@40tude.net> <iq4bbn$n1t$1@news.onet.pl>
    <15369slv57khn$.x6f6kjunubd6.dlg@40tude.net>
    <iq5upc$pk3$1@inews.gazeta.pl>
    <1ncjclieoa6l3.1gc4e486wx5l1$.dlg@40tude.net> <iq6a4i$cfj$1@news.onet.pl>
    <t...@4...net>

    Użytkownik "root" napisał w wiadomości grup
    et...

    Dnia Sun, 8 May 2011 16:42:06 +0200, skippy napisał(a):

    > nieco źle ją interpretujesz, tj. naciągasz pod tezy
    >
    > to, że taka pokusa występuje w KAŻDYM państwie (uogólniam mówiąc o
    > urzędnikach a zarazem jakichkolwiek grupach ludzi liczniejszych, niż 1
    > jednostka), to jasne i stałe
    > nic, żadna siła, tego nie zmieni
    > więc nie o niej mówię, bo szkoda czasu na rzeczy oczywiste dla każdego
    >
    > zresztą zacytuj pełną definicję jeśli można: "...kiedy ktoś bierze od ciebie
    > pieniądze i nie
    > jest za nie odpowiedzialny"
    >

    > ja piszę o patologiach, które można usunąć na stałe

> [...]

    Skippy jak działają fundusze i dlaczego nie zawsze są po stronie swych
    klientów też wylano tonę atramentu. Wiem o tym i znam te mechanizmy. Nie ma
    darmowego obiadku. Nie uchronisz się przed machlojkami, sprzecznymi
    interesami itp. choćby nie wiem jakie KNFy CBA czy inne cholerstwa
    powołano.
    Ja staram się żyć w świecie nieidealnym. Wcale nie pragnę go wywracać go do
    góry nogami. To są naprawdę proste sprawy i nie trzeba tu roztrząsać
    problemów nt. różnic między obligacją a zapisem w ZUS. Wystarczy, żebyśmy
    Ty i ja i parę innych osób założyło własny "społeczny" fund na zasadzie
    dobrowolności i pełnego wglądu w realizowaną politykę. Powołujemy
    zarzadzającego a jak nam sie nie bedzie podobał to go wywalamy. Proste?
    Tyle że to nie jest rozwiązanie dla milionów. Dlaczego? Ano dlatego, że
    żadne państwo nie wypuści z ręki monopolu na sterowanie bogactwem
    obywateli. Nas by jeszcze tolerowało, ale nie miliony.
    To nie Ameryka skippy. To jest biedny niby europejski kraj, rzadzony przez
    biednych kacyków, których nie stać nawet na porządny samolot. Parę osob się
    dorobi reszta będzie zżerać tynk ze ścian.

    Spójrz na obrzydliwą skorumpowaną Japonie i porównaj ich kataklizm z naszą
    ubiegłoroczną powodzią. Porównaj ile tam się robi żeby chronić życie
    ludzkie a ile tu. To nie jest kwestia bogactwa kraju. Jeżeli premier
    przyjeżdża do jakiejs zalanej wioski i mówi (cytuję z pamięci):
    "to nie jest moja wina, ja jestem premierem. To pan jest winny i wójt, bo
    takiego wójta pan wybrał"
    I dalej: w zamierzchłych latach 90tych pamiętam dyskusję Moczulskiego w TV
    o Polakach z Kazachstanu, w której Moczulski - skądinąd Prawdziwy Polak,
    prawicowiec i katolik pełną gębą - twierdził, że naszego państwa nie stać
    na przyjęcie repatriantów a im tam jest bardzo dobrze i nie muszą do nas
    przyjeżdzać.
    I ostatnio: Kaczyński - na którego Tusk Vision Network tak najeżdża -
    uwłaszczył w czasie swoich rządów wielu ludzi spółdzielczymi mieszkaniami.
    Kto zaczął oponować i oddawał sprawę do TK? SLD oczywiście - najbardziej
    prospołeczna partia!!! Brawo ci panowie - lewicowcy pełną gębą.
    Wybacz skippy, nie wierzę temu państwu, i tyle nic na to nie poradzę. Nie
    mogę uwierzyć państwu które odmawia przyjazdu obywatela polskiego do Polski
    i nie ma żadnego związku z własnym narodem. Naprawdę przykro mi - nie
    potrafię.

    Zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości.
    Dodałabym tu jeszcze bardzo niechlubne rządy AWS.
    Barbara

    Barbara