  • Data: 2010-08-22 21:43:22
    Temat: Re: Czas w bankomatach
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" i4s16d$1c5$...@i...gazeta.pl

    > bankomatów, tylko podejść do jednego, oczytać z niego czas i podejść do drugiego i
    porównać czas z tym samym zegarkiem policjanta.
    > Będzie wiadomo,

    0. Ten sam bankomat ma różne czasy -- pisałem już o tym. :)

    1. Termin 'czas rzeczywisty' jest zarezerwowany, dlatego
    nie należy go używać do określenia czegoś, czego ten
    termin nie oznacza. :) Można na przykład używać określenia
    'czas faktyczny' czy 'czas prawdziwy' lub 'czas aktualny'
    bądź 'czas bieżący' -- niby znaczenie takie same, ale jednak
    określenie RT jest zarezerwowany od dziesięcioleci. :)

    2. Demonizowanie? Ponoć diabeł tkwi w szczegółach. :)
    I zazwyczaj zło czai się w tak zwanym burdelowatym porządku. :)
    Jakie konsekwencje może mieć niesynchornizacja czasowa? Trudno
    określić, ale szokująco duże. :) Nigdy nie ma synchornizacji
    stuprocentowej, ale im gorsza, tym łatwiej o fatalne błędy
    i trudniej o wyjaśnienie ,,niewyjaśnialnych'' zjawisk. :)

    Ponoć zegarki bankowe synchronizują się dzięki GPSowi.
    Trudno w to uwierzyć. :) Dziś można synchronizować czas
    z niebywałą dokładnością przekraczającą ułamki sekund. Są
    serwery czasu nadające sygnał radiowo, są serwery czasu
    podpięte do internetu, są też serwery czasu na satelitach...

    Ktoś, kto ma czas brany znikąd jest po prostu niepoważny. :)
    Kiedyś lepiej startowały pociągi, niż dziś pracują systemy
    bankowe -- oczywiście w kontekście czasu. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'