-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.
news.xs4all.nl!194.109.133.84.MISMATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all
.nl!xs4all!feeder.news-service.com!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!
postnews.google.com!v18g2000vbc.googlegroups.com!not-for-mail
From: Charlie delta <c...@g...com>
Newsgroups: pl.biznes.wgpw
Subject: Re: Czy Ił-76 "docisnął" naszch + zabitych ?
Date: Wed, 28 Apr 2010 10:05:11 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 244
Message-ID: <7...@v...googlegroups.com>
References: <b...@q...googlegroups.com>
<hr7i0q$mb4$1@news.onet.pl>
<a...@1...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 83.8.196.159
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1272474312 6054 127.0.0.1 (28 Apr 2010 17:05:12 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Wed, 28 Apr 2010 17:05:12 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: v18g2000vbc.googlegroups.com; posting-host=83.8.196.159;
posting-account=4CiR8AoAAADYK-qEq6mngBk67MIsUdgu
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0;
GTB6.4; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729;
OfficeLiveConnector.1.4; OfficeLivePatch.0.0; .NET CLR
3.0.30729),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.wgpw:491756
[ ukryj nagłówki ]On 27 Kwi, 23:19, Charlie delta <c...@g...com>
wrote:
> On 27 Kwi, 22:38, "skippy" <a...@n...ma> wrote:
>
>
>
>
>
> > Użytkownik "Charlie delta" <c...@g...com> napisał w
> > wiadomościnews:b3d26aa3-484e-404e-8e33-384eda0b8c64@
q23g2000yqd.googlegroups.com...
> > dlaczego ruska swołocz tak mataczy, dlaczego Bater z Polsatu miesza?
>
> > dlaczego oszukują podając nieprawidłową godzinę podejscia na ścieżce
> > do lądowania?
>
> >http://judeopolonia.wordpress.com/2010/04/27/il-76-
i-godzina-katastro...
>
> > ======
>
> > Judeopolonia stała sie niwiarygodna.
> > Jesli kiedykolwiek była.
> > Mianowicie na zdjęciach z Żydami wciskają niewygonych gojów, w tym tego
> > najistotniejszego.
> > No i wśród nazwisk nie wymieniaja nazwiska dwóch istotnych nie-gojów.
>
> > Mam wrażenie, że to jest jakaś aganturalna pubikacja, po całości, żerująca
> > na prostym antysemityźmie.
> > O swoich sza, nie swoich wrabiamy.
> > Taka zasada tu z grubsza rządzi.
>
> nie jest wazna wiarygodność serwisu tylko jedność faktów
>
> godzina 8.40
>
> według swiadków odekscie znad ścieżki podejscia z przechyłem w lewo
> robi ruski il-76, z silnym przechyłem
>
> dlaczego
>
> tutka docikana do ziemi zwieksza moc silnikow, polscy piloci chca
> uciec przed iljuszyna, ktory jest nad nimi, tutkapozostawiają pas
> wypalonej ziemi 4 km od progu pasa jako efekt zwiekszonej masy gazow
> wylotowych
>
> to nie pomaga, sa w dalszym ciągu dociskani z góry
>
> wiedzą że jedyny ratunek to ucieszka przed iljuszynem GRU
>
> kola i wysuniete klapy szoruja mlode drzewka, nie groźne jeszcze dla
> rozpedzonej masy, system pokazuje im wypietrzenie jaru, a nad nimi
> iljuszyn
>
> ratunek?
>
> jedyny manewr to zwrot w prawo lub lewo spod iljuszyna i dopiero potem
> ucieczka do góry
>
> kadłub jest smagany wierzchołkami jeszcze niegroźnych drzewek
>
> odchodza w lewo, nad miasto
>
> ale maja pecha
>
> trafiają na brzozę
>
> tną lewym skrzydłem brzozę, konar brzozy tnie skrzydło za lotką
>
> to już koniec
>
> siła nośna na prawym skrzydle podnosi prawe skrzydło , lewym odłamanym
> tutka drapia drzewka, drzewka które nic nie znaczą wobec 100 ton
> pędzącej masy
>
> obrót tutki wzdłuż osi X
>
> świadkowie widzą manewr iljuszyna, głęboko kladzie sie na lewe
> skrzydło, robi głęboki skręt w lewo, to manewr odejścia od lotniska
>
> niżej tutka z ogromną prędkoscią rozbija sie o ziemię, stąd
> zmasakrowana konstrukcja
>
> to nie była predkość podejścia 260, ale znacznie wiecej, to była
> prędkość która miałą uratować życie, miała pomóc uciec przed zbójcami
> w iljuszynie
>
> była 8,40 czasu polskiego, Bater dobrze wie co mówił......
>
> +++
>
> amen- Ukryj cytowany tekst -
>
> - Pokaż cytowany tekst -
za Naszym Dziennikiem, dzisiaj:
Jedna z wersji rozważana przez śledczych zakłada, że do katastrofy z
10 kwietnia pod Katyniem doszło na skutek tego, że na kursie polskiego
Tu-154M znalazł się rosyjski samolot wojskowy Ił-76. To tłumaczyłoby,
dlaczego mjr Arkadiusz Protasiuk zdecydował się na gwałtowne obniżenia
kursu samolotu: chciał w ten sposób uniknąć kolizji z potężnym
transportowcem, który znalazł się tuż nad prezydenckim tupolewem.
Kapitan zdołał wyprowadzić maszynę z turbulencji na prostą.
Niesłychanie trudny manewr zapewne zakończyłby się powodzeniem. Gdyby
nie drzewa.
Polscy prokuratorzy badają wszystkie możliwe wersje przyczyn i
okoliczności zaistnienia katastrofy lotniczej na lotnisku Siewiernyj,
w tym prawidłowość postępowania osób odpowiedzialnych za kierowanie
ruchem lotniczym - potwierdzili wczoraj w rozmowie z "Naszym
Dziennikiem" przedstawiciele Prokuratury Generalnej i Naczelnej
Prokuratury Wojskowej.
- Wszystkie wątki, które się pojawiły, są odnotowywane i podlegają
procesowej weryfikacji - mówi płk Zbigniew Rzepa, rzecznik prasowy
Naczelnej Prokuratury Wojskowej, pytany, czy badany jest wątek, że
przyczyną katastrofy polskiego Tu-154M mogła być chęć uniknięcia
kolizji z rosyjskim samolotem. - Jeżeli coś wyszło, jest badane, żadna
z tych informacji nie jest pozostawiona sama sobie - podkreślił
prokurator.
Hipoteza, że lot prezydenckiego samolotu mógł kolidować z rejsem
rosyjskiego iła, pojawiła się po tym, jak stwierdzono, że godzina
katastrofy jest wcześniejsza, niż to pierwotnie podawano, i do wypadku
mogło dojść co najmniej kilkanaście minut wcześniej. A jak wiadomo z
doniesień po tragedii, na lotnisku Siewiernyj próbował wcześniej
lądować rosyjski wojskowy transportowiec. Czas tej próby również nie
jest precyzyjnie określony. Podawane są wartości od piętnastu minut do
pół godziny przed przyjętą na 8.56 polskiego czasu godziną katastrofy
tupolewa. Podawane są również informacje o kilkakrotnym podejściu
Iła-76 do lądowania (co zarazem tłumaczyłoby, dlaczego na początku
pojawiały się relacje świadków mówiące o rzekomych wielokrotnych
próbach podchodzenia do lądowania samolotu z prezydentem Lechem
Kaczyńskim i 95 innymi osobami na pokładzie). Czy podczas jednej z
tych prób mogło dojść do niebezpiecznego zbliżenia się obu samolotów?
Doktor inżynier Ryszard Drozdowicz z Politechniki Szczecińskiej
podkreśla, że podejście do lądowania krążących nad lotniskiem
samolotów regulują ścisłe procedury, których piloci muszą bezwzględnie
przestrzegać, ponieważ ich niezachowanie grozi wypadkiem. - Jest to
ścisła procedura, która to reguluje, musi być ona bezwzględnie
przestrzegana, a pełną odpowiedzialność za procedurę kolejności
lądowania ponosi kontrola lotów - wskazuje.
Drozdowicz przyznaje, że owszem, dochodzi do kolizji w sytuacjach,
kiedy kilka samolotów oczekuje na lądowanie, ale "są to sytuacje
bardzo specjalne, np. nie ma kontaktu wzrokowego, nie ma radaru, są
fatalne warunki w powietrzu, zerowa widoczność w nocy lub mgła".
Inżynier jest zdania, że nawet przy założeniu, że oba samoloty mogły
się spotkać w powietrzu, nie to było przyczyną katastrofy. - Wtedy
podejmuje się nadzwyczajne środki, np. nakazuje się zmianę kursu i
zmianę wysokości lub bezwzględnie lądowanie maszynie, która może to
natychmiast zrobić - mówi Drozdowicz. Uważa, że przyczyna była
zupełnie inna i wynikała z awarii Tu-154, a warunki meteorologiczne
nie były wówczas krytyczne.
Z kolei inny ekspert, Grzegorz Hołdanowicz, redaktor naczelny
miesięcznika "Raport - Wojsko, Technika, Obronność", stwierdza, że
mogło dojść w takiej sytuacji i do katastrofy, oczywiście przy
założeniu, że te samoloty spotkały się w powietrzu w tym samym czasie.
Hołdanowicz podkreśla, że zbliżenie musiałoby być w tej samej minucie,
ponieważ przerwa czasowa już kilku minut powoduje, że np. turbulencje
wywoływane przez silniki odrzutowe przestają mieć znaczenie.
Drozdowicz zwraca ponadto uwagę, że obie maszyny są podobnej
wielkości: 50 m rozpiętości skrzydeł u Iła-76 i 40 m rozpiętości u
Tu-154.
Obaj eksperci wskazują, że potwierdzenia takich przypuszczeń można
szukać na zapisach czarnych skrzynek i zapisach rozmów rosyjskiego
Iła-76 z wieżą kontrolną. Prokurator Rzepa, pytany, czy przesłuchano
pilotów rosyjskiego transportowca w przedmiocie okoliczności ich
lądowania na Siewiernym, odpowiedział, że nie wie, ale dodał, że
"prawdopodobnie będą przesłuchani".
Prokuratorzy przyznają ponadto, że "co do czasu katastrofy w chwili
obecnej nie można jeszcze podać oficjalnie godziny, w której nastąpiło
zderzenie samolotu z ziemią, gdyż nadal trwają prace przy odczytywaniu
rejestratorów samolotu Tu-154M o numerze bocznym 101".
Zenon Baranowski
1. Czy wojskowy Ił-76 próbował podchodzić do lądowania (drugi raz)
niemal równocześnie z polskim Tu-154M?
2. Czy była to wojskowa wersja Ił-76 typu AWACS A-50, zwana latającym
radarem, naszpikowana elektroniką zdolną zakłócać pracę urządzeń
całego lotniska?
3. Czy normalną procedurą jest zezwolenie na rozpoczęcie podejścia do
lądowania w bliskiej koincydencji czasowej, w trudnych warunkach
pogodowych, dwóm dużym odrzutowcom?
4. Dlaczego Ił-76 wykonał manewr paralelny do tego, który zrobił
Tu-154M? Świadkowie mówią o niskim locie z dużym przechyleniem na lewe
skrzydło, bardzo blisko ziemi.
5. Czy to rutynowa procedura, że służby zabezpieczające są na miejscu
dosłownie chwilę przed lądowaniem polskiej delegacji? Według
oficjalnej wersji rosyjskiej, Iłem-76 lecieli funkcjonariusze FSB,
którzy mieli zabezpieczać polską delegację. Zgodnie z planem Tu-154M
miał lądować o godz. 8.30.
6. Czy rutynową procedurą w Rosji jest, że do zabezpieczenia wizyt
międzypaństwowych funkcjonariusze służb używają potężnej maszyny
transportowej wykorzystywanej np. w Afganistanie?
7. Czy takim iłem przyleciała do Smoleńska rosyjska ochrona w trakcie
wizyty premiera Donalda Tuska?
8. Dlaczego kontrolerzy lotów w Smoleńsku, widząc że Tu-154M ma
kłopoty z lądowaniem, nie ściągnęli wszystkich służb ratowniczych?
Akcję uruchomiono kilkanaście minut po katastrofie.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.04.10 19:14 george
- 28.04.10 19:18 Charlie delta
- 28.04.10 19:24 george
- 28.04.10 19:24 george
Najnowsze wątki z tej grupy
- Asseco - wezwanie do sprzedaży akcji
- Ukraina "krajem wysokiego ryzyka" z pożyczką IMF
- Sejm zadał zdecydowany cios bankom : nie będzie oprocentowania powyżej (obecnej) inflacji! :-)
- NBP ściemnia że to nie "oczekiwania inflacyjne" [Kredyty hipoteczne 87% w dół w drugim kwartale]
- EUR nie zabraknie - ECB dodrukuje [Jak UE "walczy" z wysoką inflacją]
- Z naszej drogiej UE: EURo bank walczy ze straszliwą inflacją stopami procentowymi 2%
- No to jak długo inflacja będzie "tylko" jednocyfrowa? [grubo ponad 5%]
- D. Tusk: Polska zasługuje na cud zwalczenia inflacji trwale niskimi (realnie ujemnymi) stopami procentowymi [parafraza]
- Niemcy: Nie ma DM ale jest inflacja 7.8% rok do roku [Siła EUR]
- Czy strefa EUR JUŻ potrzebuje L. Balcerowicza do drakońskiej walki z inflacją?
- Prezes PGNiG: GOSPODARSTWOM DOMOWYM gazu na pewno nie zabraknie
- Spotkanie WUJ i WIA
- Re: Podwyżki cen gazu - wina Tuska! ;-)
- Re: Marsz musi być!
- Dlaczego obstawiać że inflacja wzrośnie? Bo Glapiński mówi że sama spadnie
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...