    From: "skippy" <m...@t...moon>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Czy giełdzie zależy na inwestowaniu, czy na spekule?
    Date: Sun, 10 Apr 2011 01:28:13 +0200

    Użytkownik "root" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    news:657f5fad-fad9-45b2-b620-077550f07a34@i14g2000yq
    e.googlegroups.com...
    On 10 Kwi, 00:04, totus <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Ty jeste zawodowym politykiem. Wiesz po czym pozna em? Nie wa ne o co si
    > pytam Ty odpowiadasz na pytanie, kt re chcia by bym Ci zada . Ale spr buje
    > jeszcze raz. Czy my lisz, ze handel pochodnymi na ceny ropy powoduje
    > wzrost
    > cen ropy na kasowym? Mo e za trzecim razem dasz rad .- Ukryj cytowany
    > tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    Odpowiedzialem powyzej wystarczajaco scisle, ale niech bedzie jeszcze
    scislej:
    Wzrost rozumiany jako srednia zmiana ceny spot na jednostke czasu jest
    znacznie wiekszy m.in, ze wzgledu na handel kontraktami terminowymi
    bez dostawy towaru.

    Poniewaz pewnie tez nie o to chodzi wiec przyjmij ze moja odpowiedz
    brzmi TAK. Byc moze wyjasnisz mi dlaczego sie myle i dowiem sie w
    koncu co masz na mysli.

    =====

    Kontrakty na dostawę towaru są czymś najnormalniejszym od narodzenia się
    handlu.
    Zakładasz tu domyślnie kilka kwestii, pomijasz je w swoim aksjomacie.

    Więc pytanie brzmi: skoro zawsze istaniały kontrakty na dostawę, to co
    nadzwyczajnego się dzieje?

    Wcale nie mam ochoty się droczyć i powodować tony postów, więc od razu Ci
    powiem wątpliwości.
    Uwzględnij w odpowiedzi swoje założenia.

    Lewar? Skąd wiesz jaki jest i kto go stosuje, w jakim procencie fizyczni
    dostawcy, odbiorcy, "czysta spekuła" itp?
    Itp.

    Twoje TAK to tylko widzimiesie.