    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy istnieje konto dla osob budujacych dom?
    Date: 13 Jul 2003 21:24:06 +0200

    m...@p...onet.pl writes:

    > Szukamy z małżonką odpowiedniego konta do wpłacenia pewnej sumy pieniędzy, a
    > następnie stopniowego wydawania ich na budowe domu - dlatego potrzebny nam
    > jest
    > odpowiedni limit wypłat z bankomatu (ok. 10.000 zł) za pomocą kart
    > debetowych.

    Nie wiem czy jest sens szukac. Nie lepiej po prostu wyplacac pieniadze
    z kasy banku? Dodatkowo dochodzi brak kontaktu z gotowka, jesli oczywiscie
    wykonawca nie ma nic przeciwko wizycie w banku (duzo wygodniej jest
    podejsc do kasy z wykonawca, powiedziec "prosze wyplacic temu panu tyle
    i tyle" i niech on sie martwi iloscia i jakoscia banknotow.

    Wyplata z kasy banku wieksza niz limit karty jest w wielu bankach
    bezplatna, a nawet jesli nie, to bedzie to ulamek promila wyplaty.

    > Niestety, na klienta VIPowskiego pewnie się nie będziemy nadawać, ponieważ
    > nie
    > zamierzamy z tego konta korzystać do przelewania wynagrodzeń i wydawania
    > ich na
    > życie. To ma być konto budowlane.

    Nie wydaje mi sie, by bankowi sprawialo to zasadnicza roznice. Jednakze
    konta VIP wydaja sie sluzyc glownie do wyciagania od klientow wiekszych
    prowizji, jednoczesnie sprawiajac wrazenie, ze jest odwrotnie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator