  • 1. Data: 2003-07-12 22:49:20
    Temat: Czy istnieje konto dla osob budujacych dom?
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam,

    Szukamy z małżonką odpowiedniego konta do wpłacenia pewnej sumy pieniędzy, a
    następnie stopniowego wydawania ich na budowe domu - dlatego potrzebny nam jest
    odpowiedni limit wypłat z bankomatu (ok. 10.000 zł) za pomocą kart debetowych.
    Karty kredytowe nie wchodzą w grę z racji sporych opłat za wypłaty z bankomatu.

    Do większości kont oferowane są karty debetowe z limitem dziennych wypłat 1000 -
    3000 zł. Niestety to za mało, ponieważ z takimi ograniczeniami pieniądze na
    dom wybieralibyśmy z konta przez rok!
    Przydałoby się także, aby bank miał sporą sieć bankomatów i dostęp do rachunku
    przez internet.

    Niestety, na klienta VIPowskiego pewnie się nie będziemy nadawać, ponieważ nie
    zamierzamy z tego konta korzystać do przelewania wynagrodzeń i wydawania ich na
    życie. To ma być konto budowlane.

    No właśnie, tylko czy znajdziemy takie konto?

    Pozdrowienia,

    Michal

  • 2. Data: 2003-07-13 00:53:25
    Temat: Re: Czy istnieje konto dla osob budujacych dom?
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    > potrzebny nam jest odpowiedni limit wypłat
    > z bankomatu (ok. 10.000 zł) za pomocą kart debetowych.

    zobacz to:
    http://banki.wp.pl/karty.html?T[page]=1&POD=2&order=
    dlw&typ_id=24

  • 3. Data: 2003-07-13 06:28:36
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    m...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > odpowiedni limit wypłat z bankomatu (ok. 10.000 zł) za pomocą kart debetowych.

    1. Czy za to na co zamierzacie wypłacać takie kwoty z bankomatu nie da
    sie zapłacić przelewem?
    2. Inteligo/Fortis

    pzdr

    Tomek

  • 4. Data: 2003-07-13 11:41:04
    Od: m...@p...onet.pl

    > 1. Czy za to na co zamierzacie wypłacać takie kwoty z bankomatu nie da
    > sie zapłacić przelewem?

    Jasne ze sie da tylko jest nieracjonalne. Budowlancy akceptuja platnosc
    z gory albo gotowka na placu razem z dostawa / odbiorem roboty.
    Placac z gory za pewne prace nie mam zadnej gwarancji ze zostana dobrze
    wykonane, a poza tym obowiazkowo faktura VAT co oznacza "prowizje" dla skarbu -
    min. 7%.

    > 2. Inteligo/Fortis

    Dzieki wlasnie sprawdzam.
    ML

  • 5. Data: 2003-07-13 19:24:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    m...@p...onet.pl writes:

> [...]
    > jest
    > odpowiedni limit wypłat z bankomatu (ok. 10.000 zł) za pomocą kart

    Nie wiem czy jest sens szukac. Nie lepiej po prostu wyplacac pieniadze
    z kasy banku? Dodatkowo dochodzi brak kontaktu z gotowka, jesli oczywiscie
    wykonawca nie ma nic przeciwko wizycie w banku (duzo wygodniej jest
    podejsc do kasy z wykonawca, powiedziec "prosze wyplacic temu panu tyle
    i tyle" i niech on sie martwi iloscia i jakoscia banknotow.

    Wyplata z kasy banku wieksza niz limit karty jest w wielu bankach
    bezplatna, a nawet jesli nie, to bedzie to ulamek promila wyplaty.

> [...]
    > nie
    > zamierzamy z tego konta korzystać do przelewania wynagrodzeń i wydawania

    Nie wydaje mi sie, by bankowi sprawialo to zasadnicza roznice. Jednakze
    konta VIP wydaja sie sluzyc glownie do wyciagania od klientow wiekszych
    prowizji, jednoczesnie sprawiajac wrazenie, ze jest odwrotnie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 6. Data: 2003-07-14 11:34:20
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > Placac z gory za pewne prace nie mam zadnej gwarancji ze zostana dobrze
    > wykonane, a poza tym obowiazkowo faktura VAT co oznacza "prowizje" dla

    np. Visa electron wydawana do Multikonta my w Multibanku ma max dzienny limit
    wyplat z bankomatu 10000 zł.

  • 7. Data: 2003-07-14 14:01:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    m...@p...onet.pl writes:

> [...]
    > pieniędzy, a następnie stopniowego wydawania ich na budowe domu -
    > dlatego potrzebny nam jest odpowiedni limit wypłat z bankomatu (ok.

    Np. karta Visa Classic w banku Pekao SA - dostac moze kazdy, wyplaty
    do wysokosci salda (dlatego lepiej nie trzymac na niej calej kasy,
    tylko przelewac w miara pobierania).

    Jak rozumiem, budowa jest prowadzona sposobem gospodarczym, bez
    rachunkow, bez kredytu i bez korzystania z ulgi budowlanej? 8-)

    MJ

  • 8. Data: 2003-07-14 14:23:46
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > dom wybieralibyśmy z konta przez rok!
    > Przydałoby się także, aby bank miał sporą sieć bankomatów i dostęp do rachunku

    konto inteligo - możesz ustawić limit wypłat na "bez limitu" a w sieci PKO BP
    nic nie płacisz za wypłatę; za prowadzenie konta też prawie nic; mozesz tez miec
    jedno konto wspólne z żoną (i dwie lub więcej kart)...