eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy istnieje ryzyko kursowe na kredytach długo terminowych? › Re: Czy istnieje ryzyko kursowe na kredytach długo terminowych?
    From: "Olo" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy istnieje ryzyko kursowe na kredytach długo terminowych?
    Date: Sat, 13 Jan 2007 00:18:13 +0100

    Spred ma istotne znaczenie w koszcie kredytu walutwego - RpbertS ma 100%
    racji i nie ma co tworzyć nowych teori.

    Co do funduszy inwestycyjnych to masz racje - warto inwestować a nie
    nadpłacać kredyt - tylko tyle że w dojrzałych gospodarkach przecietny zysk z
    inwestycji 10 letniej z f.akcji to 11-12%.
    Wyniki które były u nas to pewnego rodzaju anomalia. W długim okresie ( a
    odnosimy sie do kredytu długoterminowego) nie ma szans na takie zyski.

    Pozdrawiam - Olo

    > ???
    > Wyobraz sobie, ze zaciagnąłeś kredyt w PLN denominowany w CHF. Złote
    > przeliczone na franka po kursie kupna. Nastepnie po miesiacu chcesz
    > splacic caly kredyt (dostales super fajny spadek). Splacisz go juz po
    > kursie sprzedazy waluty, a wiec stracisz na tym ok. 5% (spread walutowy)
    > kwoty kredytu, nie liczac naliczonych odsetek, prowizji itp...
    > To nie jest strata dla klienta?
    >
    > --
    > pozdrawiam
    Ř RobertS

    Jesteś w błędzie
    Obojętnie kiedy go będziesz wcześniej spłacał to i tak będziesz
    ponosił mniejsze koszty od kredytu w PLN.
    Radze do kapitału który spłacasz dodać wszystkie raty które
    zapłaciłeś od początku kredytu.
    Po drugie to jak ja dostał bym spadek to bym nie spłacał wcześniej
    kredytu, tylko wpłacił na lokatę w Banku lub zainwestował w
    fundusze inwestycyjne np. stabilnego wzrostu,

    Po co więc pożyczkobiorca miałby spłacić kredyt jednorazowo w
    całości
    np. po roku., Czy ewentualnie spłacać szybko kredyt jak mu się to
    nie opłaca, bo nie miał by, co oszczędzać? Przecież zyski z
    oszczędności przewyższają koszty kredytu im dłużej poddajesz tym
    więcej zyskujesz, bo stać cię więcej oszczędzać na emeryturę,
    dlatego w Anglii czy w Sanach żyją na kredytach.
    Co robią Polacy likwidują swoje zyski z funduszy żeby mieć tylko o
    0,2% mniejsze oprocentowanie i nie widza, że ich zyski roczne
    przewyższają koszt kredytu, który chcą zaciągać?
    Analizując poniższe wyniki :
    zyski z funduszy stabilnego wzrostu już po 5 latach spłacają nam
    koszty kredytu po 40 latach jego spłaty.
    Zyski z funduszy akcji po 5 latach to spłacają nam koszty kredytu po
    80 latach jego spłaty.
    Wyniki funduszy z 5 lat
    Stabilnego wzrostu
    Arka BZ WBK Stabilnego Wzrostu (PLN) 86,30%
    PKO/Credit Suisse Stabilnego Wzrostu (PLN) 61,44%
    Zrównoważone
    ING Zrównoważony (PLN) 112,12%
    PKO/Credit Suisse Zrównoważony (PLN) 89,78%
    Akcyjne (polskie)
    Arka BZ WBK Akcji (PLN) 234,01%
    PKO/Credit Suisse Akcji (PLN) 167,58%
    Michał asman