eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy karta kredytowa z chipem powinna mieć pasek magnetyczny?Re: Czy karta kredytowa z chipem powinna mieć pasek magnetyczny?
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy karta kredytowa z chipem powinna mieć pasek magnetyczny?
    Date: Thu, 24 Feb 2005 19:13:49 +0100

    And <A...@...pl> writes:

    > Nie będę łaskaw, może tylko przykłady "kwiatków":
    > - "klucze dostępu" do dowodów osobistych
    > - PIN, a właściwie jego brak, lub nieznajomość przez właściciela
    > - dowód bez klucza prywatnego, ale z certyfikatem

    Mialem na mysli konkrety, a nie kwiaciarnie.

    Jesli okreslenie "w czesci bedacej dowodem osobistym" jest dla Ciebie
    niezrozumiale to niestety nic na to nie poradze (choc staralem sie,
    i wlasnie dlatego napisalem te slowa - by ktos bez nich nie rozciagal
    znaczenia "dowodu osobistego" w taki sposob, jak wlasnie Ty to zrobiles
    pomimo ze je tam umiescilem).

    > Taaa.. wszystko jest możliwe, ale poczytaj sobie CPS-y poszczególnych
    > CA, to może sobie uświadomisz z jakim prawdopodobieństwem.

    A co ma do rzeczy prawdopodobienstwo? Np. jakie jest prawdopodobienstwo,
    ze ktos podrobi akt notarialny albo "papierowy" dowod osobisty?

    Istotny jest nie wspolczynnik ilosc oszustw / ilosc normalnych zdazen
    (bo nie zajmujemy sie np. ubezpieczeniami), a raczej latwosc, z jaka
    mozna wykonac oszustwo, jesli ma sie odpowiednia motywacje. Wybacz,
    ale ta latwosc - zwlaszcza w odniesieniu do osob fizycznych - jest duza.
    I co gorsza nie za bardzo jest mozliwosc by ja zmniejszyc.

    Podobnie jest zreszta w przypadku "papierowych" dowodow osobistych,
    choc mozliwosci oszustwa sa nieco inne. Tyle ze tam ryzyko jest dosc
    dobrze znane.

    > PS. już mi się nie chce pisać na ten temat

    Przymusu nie ma.
    --
    Krzysztof Halasa