  • Data: 2016-06-15 10:00:21
    Temat: Re: Czy kredyty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > No i jest stabilna. Porównaj do zmian kursu np. BTC.

    Aha, czli to wszystko spor o przyjeta nomenklature...
    Sprzedawcy mowiac ze nie ma sie co przejmowac zmianami kursu bo frank to
    stabilna waluta, mieli na mysli, ze wzrosnie gora dwa razy i w najgorszym
    razie trzeba bedzie spłacic 2 mieszkania...
    Ach ci frankowicze - nie zrozumieli dobrych intencji sprzedawców...

    Wybacz ale argumenty w stylu "walnał w pysk a mogł zabić" to dla małych
    dzieci...

    > A dzisiaj jest na szczycie? Czy w dołku? Czy w jakim miejscu?
    > Jak taki z Ciebie wróż, że tak dobrze przewidujesz szczyty i dołki,
    > to graj na giełdzie i walutach, co się będziesz maluczkimi przejmował.

    Tak, dzis jest na szczycie w stosunku do tego co było lat temu 7-8.
    Ale tak, oczywiście moze sie okazać, ze to np. tylko połowa górki i za
    chwile bedzie po 6-7...
    O tym cały czas mowie - po co było kłamać, ze kredyt hipoteczny w CHF to
    bezpieczny stabilny produkt...?

    > Tak, pokazywali mi symulacja wysokości raty "co się stanie gdy...".
    > Nie jest też trudno samemu taki wzór określić, bo wszystkie parametry
    > oferty są znane, tylko *trzeba* *chcieć*.

    Czyli siwadomie zagrales na kurs franka?
    Obawiam sie, ze jestes w niewielkiej grupie z frankowiczów.
    Ja byłem na spotkaniu w kilku bankach i nigdzie takich informacji nie
    otrzymałem.

    > No i co? Sugerujesz, że teraz przez 30 lat będzie tylko spadać, będzie
    > dno i mogiła?

    Nie, twierdze, ze biorac taki kredyt trzeba miec swiadomosc, ze to nie jest
    bezpieczny prosukt finansowy tylko zwykła gra na walutach...
    Trzbea miec tego swiadomosc.

    > I nie robiłeś prywatnego researchu? Nie badałeś tematu?

    Powtarzam - jaki research miałem robić skoro nawet Ty twierdzisz ze to była
    wtedy racjonalna decyzja bo wysokosc raty...
    Niestety nie mam w rodzinie ani wsrod znajomych ani Belki ani Petru...

    > Edukację to proszę ja Ciebie we własnym zakresie przeprowadzać należy.
    > :)

    No to własnie przeprowadzilismy szybki kurs edukacyjny - jak wchodzisz do
    banku to trzymaj mocno portfel, bo to zadna instytucja zaufania publicznego
    a zwykłe łajzy...

    > Nie. Po prostu wierzyły, że wahania kursu nie będą zbyt gwałtowne.
    > Hint: jest podobna wiara, że oprocentowanie WIBOR3M nagle nie skoczy
    > z 2% do 8% w ciągu roku.

    Tylko z wahaniami wiboru jest jedna róznica - jeżeli stwierdzisz, ze wibor
    jest za wysoki to zawsze mozesz spłacic kredyt bo kapitał bedzie na
    niezmiennym poziomie.
    Jak frank za duzo podskoczy to juz nie spłacisz...
    Co do wiary w wahania kursu - ciekawe, ze pomimo tego iz BANKI sie pomyliły
    to jednak nie było jakiejs akcji namawiania na przewalutowanie kiedy było
    widac, ze kurs rosnie. Zadnej reakcji? Tacy SPECJALISCI i ani pol
    oferty...?
    Bankom było wygodnie, ze rosnie bo, co słysze w co drugiej rozmowie z
    bankowcami o frankach - kredyty CHF sa jednymi z najlepiej spłacanych...
    Czyli wszystko jest ok, a to ze ludzie sobie zyły wypruwaja i musza spłacic
    2 mieszkania to juz bankowców nie interesuje.
    Naprawde wspolczesna wersja niewolnictwa...

    Nie wiem, tak jak napisałem jestem optymistą ale nie zapozyczam sie :)

    > To że "był w dołku" to wiesz teraz.
    > I wybacz, ale prezentujesz teorię spisku.
    > "Banki" to są normalne firmy, prowadzone przez normalnych ludzi,
    > a Ty przypisujesz im nadludzką moc przewidywania przyszłości.

    Nie, przypisuje im tylko chciwośc polaczoną ze zdecydowanie wiekszym
    zasobem wiedzy od przecietnego Kowalskiego...
    no i oczywiście absolutnie zero nastawienia na interes klienta...