  • Data: 2016-06-15 10:47:08
    Temat: Re: Czy kredyty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale czemu Ty skaczesz od "hurra optymizmu" do "hurra dramatu"?
    > Po prostu nie przewidywano (nigdzie) takich gwałtownych zmian
    > kursu i wierzono w większą korelację gospodarczą.

    Byłem na typowej rozmowie w Open Finance i jeszcze w tym drugim, chyba
    już nieistniejącym doradztwie. W obu rozmowach zachęcano mnie
    zdecydowanie do brania we franku. Jednak nie mogę powiedzieć, że doradca
    nie informował mnie o ryzyku kursowym. Informował. Nawet robił
    symulację, co będzie gdy frank wzrośnie do 4,5 zł, porównał z kredytem w
    złotych i wyszło mu, że jak wzrośnie, to spadnie i na przestrzeni 30 lat
    spłaty kredytu i tak we franku będzie taniej. Kredytu we franku wtedy
    nie wziąłem. Wziąłem później w złotym. Przez cały czas kosztuje mnie to
    więcej niż gdybym brał we franku i na koniec trzydziestoletniego okresu
    pewnie będę kilkadziesiąt tysięcy zł w plecy w porównaniu do tego,
    gdybym posłuchał wtedy doradcy. Ale jakoś nikt się nad zlotowiczami nie
    pochyla. Nikt też się nie pochyla na tymi, którzy chcieli kupić
    mieszkanie, ale nie zdecydowali się na wzięcie kredytu ani we franku,
    ani w złotym, bo rozsądnie uznali, że ceny mieszkań są za wysokie, a
    przez 30 lat wiele może się wydarzyć. I do tej pory mieszkają u mamusi.
    Moim zdaniem to frankowicze swoim nierozsądnym nabieramiem kredytów
    napompowali ceny mieszkań. Przez to zamknęli drogę do normalnego życia
    wielu rozsądnym ludziom, a teraz domagają się, żeby udzielić im pomocy.