  • Data: 2016-06-18 12:45:27
    Temat: Re: Czy kredyty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Poldek" njrrqh$469$...@n...news.atman.pl

    > Wtedy stracą eksporterzy i podwykonawcy oraz pracownicy eksporterów itd.

    Eksporterzy nie tylko eksportują -- także importują.
    Kurs walut jest ważny, ale niekoniecznie bardzo ważny
    na dłuższą metę dla producentów czy usługodawców.

    Kurs jest bardzo ważny dla tych, którzy mają walutę, nie
    dla tych, którzy jej używają w obu kierunkach. Taniej
    sprzedasz gotowy produkt, ale i taniej kupisz komponenty...

    Tak czy siak ceny podyktują możliwości nabywcze i potrzeby
    otoczenia. Skok/pik kursowania jest mocno odczuwalny
    początkowo, ale po jakimś czasie gospodarka zwykle go niweluje.

    > Dobrze, ale skąd wtedy pieniądze na finansowanie budżetu państwa?

    Wywalić 90% urzędników. Niewielki to zysk? Otóż wielki, gdyż
    bezczynność rzeczywista (Biz chociażby czy ZUS) demoralizuje.
    Nieproduktywny urzędnik dorzuca pracy innym ludziom. Można by
    powiedzieć, że z człowiekiem jak z fotonem w próżni, który musi
    poruszać się stale ze stałą szybkością. Jeśli człowiekiem dobrze
    pokierujesz -- zyskasz od niego użyteczną pracę, ale bez tego
    kierowania nie dostaniesz bezproduktywności, lecz dostaniesz
    ,,pracę ujemną''.

    Mniejsza liczba urzędników da w efekcie ogromne oszczędności
    z uwagi na drastyczne ograniczenia chybionych inwestycji.

    > To może każdy frankowicz sam zrobić.

    I niech robi -- zamiast spłacać 20 lat, spłacać będzie 21 czy 22.
    (z 40 lat -- 42 czy 44)
    Lepsza stabilizacja (której efektem zwykle jest wzrost zarobków)
    niż szaleństwo uliczne i wrogość wobec bankierów, których wg mnie
    **zazwyczaj** jedynym ,,grzechem'' jest umiejętność życia.

    Mnie też (i to od czasów, gdy byłem małym dzieckiem) nienawidzono
    za to, że nie marnowałem pieniędzy zbyt chętnie. Miałem gest,
    miałem otwarte serce i portfel dla bliźnich, ale nie lubiłem
    marnowania forsy na ,,ruchy termiczne''.

    > Skąd państwo weźmie pieniądze na tanie pożyczki dla
    > frankowiczów - z obniżonych podatków od społeczeństwa?

    Nie widzę u siebie słowa 'tanie'.

    > A jak się pomyli i poinformuje, że "teraz warto przewalutować", a potem się okaże,
    że nie było warto?

    Astronom egipski (z czasów budowy piramid) bez pudła przewidywał zaćmienie Słońca.
    Wiesz, dlaczego tak było? Bo rozumiał mechanizmy rządzące ruchem planet, Księżyca
    i gwiazd, choć daleko mu było do czasów Kopernika a jeszcze dalej -- do teleskopu.

    > Skąd brać franki do rzucania na stół?

    Mieć stosowne rezerwy. Rzecz jasna nie ma to zastosowania wtedy, gdy
    frank skoczy dosłownie globalnie. Tu widać ,,prężność'' polskiej
    gospodarki i polskiego państwa. :)

    > Rozsądny człowiek wie, że to mydlenie oczu i się nie napala na cuda.

    Abstrahujesz od układu odniesienia? ;)
    Przecież na ulicach nie protestują ludzie rozsądni.
    Rozsądni ludzie po cichu spłacają a niekorzystna sytuacja jest dla
    nich ostrzeżeniem/przestrogą przed ryzykownymi posunięciami masowymi
    i zachętę/ostrogą do szukania nowych, wydajniejszych źródeł zarobków...
    Przy prawidłowym postępowaniu kredyty zostaną spłacone dzięki znalezieniu
    wydajniejszych metod zarabiania a wyższe zyski zostaną utrzymane.