  • Data: 2016-06-19 15:44:48
    Temat: Re: Czy kredyty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "z" 5765bd96$0$655$6...@n...neostrada.pl

    > A tym co nie brali kredytu albo wzięli w złotych teraz szkoda że nie
    > będą mogli zakwestionować umowy i zaoszczędzić/zarobić kupy szmalu.
    > Tak właśnie wygląda bicie piany. Żałość :-)

    (; Ja nie kupiłem dolarów w marcu 2013 roku -- jestem stratny i żądam odszkodowania!
    ;)

    -=-

    Bicie piany to dorzucanie pustych miejsc celem zwiększenia objętości.
    Rzepliński, mówiąc o tym, czego to Ustawodawca nie może wobec organu
    TK -- bije pianę medialną? Ustawodawca może nawet zlikwidować organ,
    jakim jest TK. Potrzebuje do tej likwidacji stosownej przewagi chętnych,
    ale gadać o tym, co Ustawodawca może i czego nie może (bez powoływania
    się na aktualne prawo pisane) można. :) Jest to tak zwane wciskanie kitu. :)
    Dobre za życia Józefa Stalina, ale nie teraz, gdy ludzie potrafią czytać
    i szukać, w czym i podróże pomagają, i internet pomaga...

    Nie każde państwo ma TK, a nawet nie każde ma Konstytucję.
    I raczej ;) nie każde ma nieusuwalnych, bezkarnych sędziów
    stojących zupełnie ponad prawem, a nawet dyktujących swoje własne prawa.

    -=-

    Ta grupa, idąc konsekwentnie i dobierając sobie do pomocy rozsądnych prawników
    oraz rozsądne banki, mogłaby za jakiś czas uzyskać status organizacji pozarządowej
    dbającej ;) o dobro klientów banków. Mogłaby drzeć pieniądze społeczne i wydawać
    opinie dotyczące pracy banków, w tym i rozstrzygnięć sporów na linii bank-klient.

    Do tego jednak potrzebna by była zgodność choćby wewnątrzgrupowa.

    Z opiniami tej grupy różne osoby liczyłyby się podobnie jak teraz liczą się z
    opiniami Komisji Weneckiej.

    -=-

    Do KW (może do HSuchockiej?) kieruję pytanie:

    - Co wówczas, gdy polski parlament niemal jednogłośnie, przy niemal stuprocentowej
    frekwencji orzeknie, iż Polacy nie potrzebują TK, którego rolę przejmie SN?

    Czy TK może tę ustawę uznać za niezgodną z Konstytucją? ;)
    Toż zgodnie z prawem parlament może zmienić Konstytucję...

    IMO jest to sytuacja adekwatna do tej, jaką mamy w związku z artykułem 197.

    http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/8.htm

    -=-

    Gdyby ta grupa jakimś cudem zyskała sobie autorytet, ;) a ja miałbym
    tu swoje miejsce, byłbym przeciwnikiem frankowiczów domagających się
    ,,korektowania'' umów z uwagi tylko na złe kursowanie franka.

    MZ jednak frankowicze (nie wszyscy) mają zupełnie inny problem:
    - koniec łatwych zarobków na spekulacjach walutowych.

    Tego żadna prosta ustawa nie ,,poprawi''.
    Tu trzeba zupełnie innej gospodarki.
    Żyjący z ropy naftowej też mogą krzyczeć (i krzyczą!) o swej krzywdzie.

    -=-

    Ja straciłem tak dużo, że chyba stu przeciętnych frankowiczów razem
    wziętych nie straciło więcej. :) I nie pogodziłem się z moimi stratami,
    ale nie manifestuje na ulicach i nie oskarżam niewinnych.