eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?Re: Czy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?
  • Data: 2023-05-16 17:51:40
    Temat: Re: Czy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    wtorek, 16 maja 2023 o 15:45:35 UTC+2 witrak() napisał(a):
    > Oczywiście, powinienem. Ale nie muszę udowadniać, że to zrobiłem. A już absolutnie
    nie bank o tym decyduje. Problem w tym konkretnym przypadku w tym, że są "dwa banki"
    - fintech Curve i bank Citi. I każdy z nich może powiedzieć "to tamci powinni, nie
    my".
    > *Dlatego pytałem, jak w praktyce to wygląda.*
    >
    > Bank ma obowiązek niezwłocznie przekazać każde prawidłowo przygotowane zgłoszenie
    chargeback. Bank bowiem nie rozstrzyga zasadności chargebacku - to jest robione przez
    Mastercard/VISA. I za to ta instytucja - niezależnie od tego jaki jest wynik -
    pobiera opłatę za arbitraż.
    > Kontakt ze sprzedawcą jest oczywiście wskazany (bo to zwiększa szanse na wygraną w
    arbitrażu), ale jego brak nie uprawnia banku do niezrealizowania jego części
    procedury. Z bardzo prostego powodu: milczenie, albo fałszywy adres/kontakt do
    sprzedawcy blokowałby kupującego.

    W procedurze chargeback bank ma obowiązek zweryfikować Twoje zgłoszenie,
    w tym również kwestię, czy próbowałeś wyjaśnić sprawę ze sprzedawcą. Jeśli
    nie, bank może odmówić przekazania sprawy do organizacji płatniczej. Takie
    są wytyczne Visy, Mastercard pewnie ma tak samo.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1