-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.public-gprs524314.centertel.pl!
not-for-mail
From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Czy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?
Date: Mon, 12 Jun 2023 10:36:36 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <u66lel$mb8v$1@news.icm.edu.pl>
References: <d...@g...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 12 Jun 2023 08:36:37 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl;
posting-host="public-gprs524314.centertel.pl:31.61.167.91";
logging-data="732447"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.11.2
Content-Language: pl
In-Reply-To: <d...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:667986
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2023-05-15 o 12:08, witrak() pisze:
> Pytanie jest trochę na wyrost, bo nie jestem pewien jak się sprawa rozwinie i czy
nie będzie to chargeback przez Citka (ostatecznie zapłata była z karty Citi).
Ćwiczyłem chargeback przez Citka dwa lata temu.
Opisałem w mailu systemowym sytuację i zwrócili kasę.
Podobną potrzebę miałem w tym miesiącu.
W odpowiedzi przesłali szczegółowe wytyczne w PDF, co trzeba zrobić,
łącznie z żądaniem dowodów kontaktu ze sklepem, odstąpień od umowy, i
żądań zwrotu środków.
Ostatecznie procedury zaniechałem, bo sklep w końcu zwrócił kasę.
Poniżej cytuję dwa pisma z odpowiedzi banku:
1.
Drogi Kliencie,
W nawiązaniu do zgłoszonej reklamacji poniżej przedstawiamy opis
procedury reklamacyjnej chargeback dotyczącej transakcji na karcie
kredytowej oraz debetowej.
Jednocześnie zaznaczamy, że transakcje, które kwalifikują się do procesu
Chargeback zostały po stronie Banku autoryzowane i rozliczone prawidłowo.
Uprzejmie informujemy, że proces reklamacyjny dotyczący transakcji
dokonanych kartą kredytową lub debetową (z ang. Chargeback - obciążenie
zwrotne) przeprowadzany jest przez Bank - tj. wydawcę karty - w oparciu
o regulacje organizacji płatniczych (Visa, MasterCard). Bank w imieniu
swojego Klienta, który zgłosił zastrzeżenia do jednej lub kilku
transakcji, występuje do Instytucji rozliczającej Usługodawcę z żądaniem
zwrotu reklamowanej kwoty transakcji. W swoim zgłoszeniu Bank powołuje
się na informacje lub dokumenty uzyskane od Klienta, świadczące o
nieprawidłowości obciążenia.
W celu rozpoczęcia procedury reklamacyjnej, Bank w większości przypadków
wymaga dostarczenia przez Klienta podpisanego ,,Oświadczenia
Reklamacyjnego" wraz z dodatkową dokumentacją potwierdzającą argumenty
Klienta. Zaznaczamy, że rodzaj wymaganej dokumentacji jest regulowany
przez organizacje płatnicze i zależny jest od typu reklamacji.
Dodatkowo informujemy, że zgodnie z regulacjami Visa/Mastercard, Bank
wydawca karty może wystąpić z reklamacją do Instytucji rozliczającej
Usługodawcę w terminie do 120 dni od daty dokonania transakcji lub daty
dostarczenia zakupionego towaru usługi.
W momencie otrzymania od Klienta wymaganej dokumentacji Bank przekazuje
sprawę do Instytucji rozliczającej Usługodawcę, która w ciągu 45 dni
zobowiązana jest by ustosunkować się do złożonej reklamacji (Klienci
informowani są o 60 dniowym okresie rozpatrywania sprawy, w który wlicza
się również działania podjęte ze strony Banku). Po tym okresie Bank
wraca z informacją zwrotną do Klienta dotyczącą wyniku rozpatrywanej
reklamacji. W przypadku otrzymania decyzji odmownej Bank w uzasadnionych
przypadkach oraz określonym terminie ma prawo odwołania się od
negatywnie rozpatrzonej sprawy.
Jednocześnie wyjaśniamy, że niektóre typy spraw reklamacyjnych, przed
rozpoczęciem ich procesowania wymagają zamówienia od Instytucji
rozliczającej Usługodawcę tzw. dowodu dokonania transakcji (zgodnie z
regulacjami organizacji płatniczych). Dalsze kroki podejmowane przez
Bank zależne są od rodzaju otrzymanego dokumentu, który powinien być
dostarczony przez Usługodawcę w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia.
Podsumowując wyjaśniamy, że Bank jest jedynie pośrednikiem
uczestniczącym w procesie reklamacyjnym i nie ma wpływu na wynik
rozpatrywnej przez Instytucję rozliczającą reklamacji. Dodatkowo
informujemy, że całkowity czas rozpatrywania reklamacji jest różny i
zależy od rodzaju danej sprawy i może trwać od kilku do nawet kilkunastu
tygodni.
2.
Formularz oświadczenia reklamacyjnego/Chargeback Dispute Form
Niniejszym reklamuję transakcję(e) z powodu (prosimy zaznaczyć wyłącznie
jedno pole):
I dispute the transaction(s) for the following reason (please mark only
one field):
1 Nie dokonywałem(am) transakcji. Transakcja dokonana bez mojej zgody. I
did not participate or authorize this transaction(s). Transaction
occurred without my consent.
2 Transakcja została przeprocesowana w innej walucie. Dokonałem(am)
transakcji w walucie _______, natomiast zostałem(am) obciążony(a) w
walucie _______. Transaction has been processed in different currency. I
authorized in _______currency, but have been charged in _______currency.
3 Kwota transakcji została zmieniona. Dokonałem(am) transakcji na kwotę
__________________, a zostałem obciążony(a) kwotą __________________.
Amount Altered. I authorized only __________________, but have been
charged __________________.
4 Podwójne obciążenie (Dokonałem jednej transakcji, zostałem obciążony
podwójnie/wielokrotnie). Duplicate billing (I accept only one
transaction, but not the other).
5 Zapłata innymi środkami/Paid by other means: Gotówka/ Cash
Przelew/Bank transfer Inna karta/ Other Card Inne / Other __________________
6 Zwróciłem(am) towar lub anulowałem(am) usługę, ponieważ nie były
zgodne z opisem przedstawionym przez usługodawcę w dniu zakupu. I
returned the merchandise or cancelled the services as they did not match
the description at time of purchase.
7 Zwróciłem(am) towar, ponieważ był uszkodzony lub wadliwy. I returned
the merchandise as it was received damaged or defective.
8 Na moim rachunku nie został zaksięgowany zwrot reklamowanej kwoty.
Refund / Credit not received.
9 Transakcja została anulowana w dniu _____________ (ddmmrr). Numer
anulowania: ____________________. Transaction has been cancelled on
_____________ (ddmmyy) with a cancellation no. ____________________..
10 Nie otrzymałem(am) zamówionego towaru/ usługi. Towar miał zostać
dostarczony/ usługa miała zostać wykonana do dnia ______________
(ddmmrr). I did not receive the ordered merchandise /services which I
expected by ________________ (ddmmyy).
Uwaga: # Prosimy o przekazanie wszelkich dokumentów potwierdzających
niezasadność obciążenia.
Dokumenty są niezbędne do rozpoczęcia procesu chargeback.
Note: # Please attach relevant documentation to support the dispute,
without which, the chargeback will not be processed.
--
Liwiusz
Następne wpisy z tego wątku
- 17.06.23 07:27 witrak()
- 17.06.23 18:53 Dawid Rutkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Drogie mieszkania, drogie kredyty i ogromne zyski banków. Czy rząd ma rozwiązanie?
- Obcokrajowcy w bankach
- Wysokie ceny nieruchomości... ;)
- Dlaczego takie preferencje banków?
- Awaria BNP Paribas
- Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- czy zablokują mi środki?
- Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- Zamykanie konta dziecka.
- Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
Najnowsze wątki
- 2025-02-22 Drogie mieszkania, drogie kredyty i ogromne zyski banków. Czy rząd ma rozwiązanie?
- 2025-02-18 Obcokrajowcy w bankach
- 2025-02-13 Wysokie ceny nieruchomości... ;)
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-01-23 Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- 2025-01-21 czy zablokują mi środki?
- 2025-01-09 Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- 2024-12-31 Zamykanie konta dziecka.
- 2024-12-31 Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...