    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Czy oni nie potrafią normalnie...
    Date: Thu, 22 Oct 2009 23:03:31 +0200

    Dieter wrote:

    > Z Twojej wypowiedzi wynika, ze wszystko w Polsce bylo nierentowne i
    > dlatego to sprzedano, od energetyki przez cukrownie, cementownie do
    > bankow. Majac niedochodowy biznes wynajalbym po prostu dobrego
    > zarzadzajacego i dobrze go zmotywowal, a nie od razu opierdalalbym
    > wszystko za poldarmo, szczegolnie, ze banki, energetyka czy stocznie to
    > jakby nie patrzec kluczowe sprawy. Po jaka cholere prywatyzowac GPW?
    > Sprzedac mozna tylko raz, kasa sie rozejdzie na latanie dziury budzetowej,
    > a reszte wezma posrednicy. Jak to mowia: tyle wolnosci ile wlasnosci.

> [...]

    Poglądy jakie masz to Twoja sprawa i Twoje prawo. Ja tylko twierdzę, że
    konsekwencja takich poglądów jest wzrost długu RP. Jakie wnioski z mojego
    listu wyciągasz to też Twoja sprawa. Dla mnie kluczowa sprawa to zysk, a dla
    ciebie cukrownia i cementownia czy stocznia. Tu się różnimy. Ja umiem
    przetrwać gdy mam zysk, a jak zysk jest duży to są okresy, że popuszczę
    pasa. Ty widzisz swoje szanse w posiadaniu cukrowni cementowni i stoczni
    oraz hut i kopalń. Twój wybór. Co do prywatyzacji GPW to nie mam zdania bo
    nie mam danych. Z tego co wiem i rozumiem to przez cały czas jest wyścig o
    rynek. Z państwową GPW nie chcą robić interesów. Dziś jest tak jak widzimy,
    ale za pięć lat zyski nie będą takie duże gdy konkurencja urośnie w siłę. Co
    zrobiła giełda we Wiedniu? Do tej pory to była mniejsza giełda od
    warszawskiej. A teraz jak jest? Przy dobrym zarządzaniu prywatnym, a nie
    urzędniczym podatki od tej działalności będą większe niż dzisiejsze wraz z
    zyskami. Moje zdanie jest takie. I na koniec podaj mi ile Ty zarobiłeś na
    tym, że Polska miała stocznie. Do czego Ci te stocznie potrzebne? Szwajcarzy
    nie mają ani jednej stoczni i jakoś dają radę. Musisz mieć stocznie?