    From: "witrak\(\)" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czye-banki są bezpieczne?
    Date: Thu, 23 Feb 2006 21:10:46 +0100

    "prz3c1nak" <m...@t...pl> wrote in message
    news:3582.000001dc.43fcb70a@newsgate.onet.pl...
    > Witam ponownie

    > w tym przykładzie nie chodziło o http, tylko https i długość
    > klucza ...

    Ale JA pisalem o czym innym, wiec polemizujesz, ale nie ze mna :-)

    I dalej twierdze, ze, albo sie w ogole nie reaguje na odwolanie po
    http
    (i tak powinno sie robic, zeby utrudnic phishing,
    [...]

    I dalej podtrzymuje powyzsza moja obrone tego - zgoda, nie bardzo
    profesjonalnie od strony "redaktorsko-publikacyjnej" napisanego
    - artykulu, glownie ze wzgledu na oddzwiek, jaki wywolal.
    Jezeli mBank (gdzie totalne informatyczne bzdury wypisuja tacy
    decydenci jak mWB, mącąc niezorientowanym w glowach) podjal
    dzialania w ciagu *kilku dni*, to jest to naprawde wielka
    sprawa :-)

    > O to się nie martw - przeczytałem bardzo uważnie, jak zawsze.

    Nie idzie mi o to, czy czytasz dokladnie, tylko o to, ze z mojej
    wypowiedzi wybrales fragment w zasadzie bez znaczenia i tylko na
    ten element odpowiadasz :-|
    Powinienem byl napisac: "Jak selektywnie odpowiadasz :-["
    ;-)

    > A dlaczego nie? niech pokażą jak odszyfrowują SSL2 z długim
    > kluczem ... Dane
    > osobowe i inne informacje (które przecież mogą należeć do
    > jednego z nich)
    > zawsze można pozamazywać na zrzutach z ekranu. Taki atak miałby
    > sporą wartość
    > dydaktyczną, zdecydowanie większą niż ten cały "dokument".

    1. Dlatego, ze im tego bez zgody banku nie wolno. Przelamywanie
    zabezpieczen
    jest niedozwolone niezaleznie od tego, czy i jakie dane sie
    ostatecznie
    uzyska...
    2. Wartosc dydaktyczna dla kogo ? Niedosc zaawansowanych hackerow
    ?
    Dla nikogo innego raczej nie (Tobie, mnie i parudziesieciu gostkom
    na tej grupie taki przyklad nie jest potrzebny, inni nie
    zrozumieja,
    chyba zeby im dac exploit i instrukcje, jak go wykorzystac ;-) ),
    wiec
    jest to dydaktycznie zupelnie chybione :-|

    > Własnie na tym polega problem - gdyby autorzy wyjaśnili
    > szczegółowo znaczenie
    > tego co jest w tabeli, to najpewniej nie byłoby całego szumu, tv
    > itd., jednym
    > słowem całe to przedsięwzięcie marketingowe mijałoby się z
    > celem.

    Co prawda tez uwazam (co napisalem we wczesniejszym poscie), ze
    powinni
    skomentowac, ale dalej juz sie roznimy - podchodzisz do tego
    myslac jak
    profi, ale w bankach decyduja marketingowcy (rozni mWB itp.).
    A jak pewnie wiesz, marketingowcom podczas szkolen dokonuje sie
    mentalnej
    amputacji 80% mozgu, zeby mysleli tak, jak mysli przecietny
    potencjalny
    klient, ktorego maja zlowic :-))
    Wiec niezaleznie od wartosci merytorycznej zestawien, porownan
    itp. z tego
    artykulu bankowcy-decydenci wyczytali tylko "moj bank wypadl
    gorzej od ..."
    i to jest podstawa do wypracowania reakcji.

    A jesli reakcja jest, to jestem sklonny odpuszcic autorom, ze na
    tym
    zbili marketingowy kapital.

    Pozdr.

    witrak()