    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czytaliscie o znikaniu pieniedzy z kont?
    Date: Tue, 27 Nov 2007 22:21:08 GMT

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości
    news:fihmuf$cm3$1@news.onet.pl...

> [...]
    > myśli: przejęcie dostępu przez podstawione strony, śledzdenie poczynań
    > użytkownika przez lub przez programy np. loggery itp. i wykorzytanie
    > danych, użycie programów bardziej zaawansowanych.
    >
    > Do włamań "do sieci banku" zaliczyłbym: dostęp do konta innego niż
    > to które posłużyło do uzyskania dostępu np. w jeden z w/w sposobów
    > (ale to oznaczałoby również, że legalnie zalogowany użykownik mógłby
    > mieć dostęp nie tlko do swojego konta...) i zewnętrzny dostęp do
    > sieci bankowej w sposób inny niż przez konto klienta (i to zwykle

    O to mi chodzilo:)))

    > Będę się czepiał: klientem banku nie musi być podatnik, z drugiej
    > strony czy budżet państwa wypłacał coś bankom z tytułu "włamów"?

    Kazdy jest w jakims tam sensie podatnikiem.
    Pansto doplaca do bankow i to nie malo! Smial bym powiedziec, ze jest do
    wiecej niz ktokolwiek sobie moze wyobrazic... Oczywiscie nie sa to wplaty
    bezposrednie zatytulowane "pokrycie bledow bankowych" czy podobnie.
    Ale ukryte pod setka regulacji prawnych, umow, rozliczen, i wszeliego
    rodzaju zapisow miedzy bankiem a panstwem.
    Smiem twierdzic, ze bank dostaje wiecej z budgetu niz emeryci, rencisci i
    bezrobotni razem wzieci....
    Czasem robi sie to poprzez np. zaciaganie pozyczek przez skarb panstwa -to
    chyba najbardziej ewidentny przyklad- w skrajnych przypadkach prezez
    narodowego banku bedzie to robic celowo, by bank pozniej mogl odbierac
    znacznie wieksze sumy. Pamietajmy, ze zarowno bank narodowy jak i wszelkiej
    masci banki inne to sa ludzie, to sa prezesi, czlonkowie zarzadow,
    akcjonariusze (ci wieksi - oczywista) o ktorych sie nie pisze na 1-szych
    stronach gazet.
    Ja wiem, ze w to trudno uwierzyc, bo o tym sie nie mowi, ale zrobcie sobie
    taka prace jak analize dzialanosci bankowosci w kraju na wielu
    plaszczyznach, wnioski beda przerazajace!!!
    Na sam poczatek sprawdzcie co porabiaja osoby odpowiedzialne za finanse
    publiczne panstwa, gdzie pracuja itp.
    Maly hint: niejaki Bielecki - Premier Polski. Jako pierwszy z brzegu
    przyklad.
    Spoleczenstwo mami sie, ze budget zjadaja emeryci, rencisci, rolnicy,
    hutnicy, gornicy (choc ostatnio juz nie...) kolejarze, lekarze,
    nauczyciele... a... no i bezrobotni. Ale nic nie pisze sie ile to budget
    pcha rok rocznie do bankow. I ta spirala rosnie. Najwiekszy dlug wobec
    bankow powstal.. hmm, za Buzka czyli AWS-UW (obecne PO i PiS) przy
    ministrowaniu a potem prezesowaniu narodowym bankiem niejakiego geniusza
    balcerowicza.... Dlug za tej koalicji wzrosl niemal 5 razy tyle ile zaciagna
    slynny Gierek z odsetkami.
    Zreszta znow ktos zarzuci, ze to polityka.