eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwDebata Rostowski - Balcerowicz dziś w TVP 1 od godz. 20.20 › Re: Debata Rostowski - Balcerowicz dziś w TVP 1 od godz. 20.20
  • Data: 2011-03-23 18:05:04
    Temat: Re: Debata Rostowski - Balcerowicz dziś w TVP 1 od godz. 20.20
    Od: Mroziu <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-03-22 21:02, root wrote:

    > To chyba pokazywal Roskowski a nie Ty to policzyłeś leniu ;).
    > Ale OK. Ja nie mogę powiedzieć, ze mnie Rostkowski trochę nie
    > przekonał. Gdytby przyjac ze faktycznie w roku 2015 3,5% bedzie
    > inwestowane w AKCJE, moznaby sie zgodzic.
    > Niestety ja mu nie wierzę.

    Ale czemu nikt z was nie wspomina o gigantycznym przekręcie który
    rządzący zafundowali nam 2-3 lata temu gry uchwalali jak emerytury z OFE
    mają być wypłacane.

    Przecież początkowo obiecywano, że będzie można sobie przechodząc na
    emeryturę wziąć całość jednorazowo. A uchwalono zupełnie coś innego.

    Emerytura z OFE będzie wyliczana z kapitału podzielona przez
    przewidywalną długość życia.

    Odłożyłeś 300k, pożyjesz 200miesięcy, to emerytura 1500. Tylko, że przy
    6% zwrocie z kapitału całą emeryturę można wypłacić tylko z odsetek od
    kapitału. A po śmierci "ubezpieczonego" całą kasę zakosić z powrotem do
    budżetu.

    W chwili uchwalenie, tego prawa, cała dyskusja o sensie inwestowania w
    OFE nie ma żadnego sensu - bo z odsetek od zgromadzonego przez Ciebie
    kapitału wypłacą Ci jałmużnę a resztę kasy zakoszą. :/

    Mroziu