eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwDebata Rostowski - Balcerowicz dziś w TVP 1 od godz. 20.20 › Re: Debata Rostowski - Balcerowicz dziś w TVP 1 od godz. 20.20
  • Data: 2011-03-23 18:26:34
    Temat: Re: Debata Rostowski - Balcerowicz dziś w TVP 1 od godz. 20.20
    Od: Mroziu <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-03-22 22:52, root wrote:

    > Czyli praktycznie zgadzasz sie ze mną jesli chodzi o intencje panstwa.
    > Dlaczego zatem popierasz ten projekt?
    > Czyzbys wierzyl w political fiction ze tylko dzieci dadza ci
    > emeryture. Nie wydaje ci sie, ze powinienes miec prawo na nia
    > wlasnorecznie zapracowac i niej korzystac na stare lata (nawet wydawac
    > na panienki). Ty moze tak myslisz bo sam sobie potrafisz obracac
    > aktywami. A jakie wyjscie maja inni. Dlaczego chcesz im odebrac
    > mozliwosc inwestowania poprzez fundy? I nie pisz ze nie odbierasz.
    > Oboje dobrze wiemy jak ciezko odkladac przez rok a wyobraz sobie
> [...]

    Tylko inwestowanie w perspektywie 30lat w instrumenty finansowe nie ma
    żadnego sensu. Jedyną możliwością jest przejściowe inwestowanie na rynku
    finansowym, aby potem za większą gotówkę nabyć dobra trwałe. Inaczej
    zawsze przegrasz z inflacją. Jedynym beneficjentem tego typu inwestycji
    są fundy, które zdzierają z Ciebie prowizję. A to że w ciągu 40 lat
    będzie 1 hiperinflacja jest zdarzeniem prawie pewnym.

    A OFE co? Inwestowanie kasy w giełdę metodą Buy & Hold na 30 lat jest
    totalnym debilizmem. Prawdziwe dochody z giełdy można uzyskać, stosując
    odpowiedni timing oraz grając na odpowiednich rynkach. Zgodnie z cyklami
    koniunkturalnymi dobre na zmianę są (gotówka, obligacje, surowce i
    akcje). W terminie 30 letnim metoda B&H ledwo pokona inflację. A to przy
    wielkości OFE i ustawodawstwie jest niemożliwe. Więc po co ten przymus?

    Podam wam przykład mojego ojca, który w 1994 roku kupił jednostki
    uczestnictwa w Pionierze (za 1 średnią pensję brutto). Po 17latach mimo
    wzrostu wartości aktywów nominalnie 5-6 razy efektywnie miał 2k PLN
    czyli jakieś 60% średniej pensji brutto. Piękne B&H zakończone
    spektakularną katastrofą.

    Mroziu