    From: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Dieter wszedlem w USD
    Date: Sat, 3 Oct 2009 23:48:03 +0200

    > Masz linka? To by wskazywało na rozwarstwienie zachowań emerytów,
    > bo jest grupa stale żyjąca kredytami i zadłużona.

    Potem poszukam, jak znajdę to wkleję.
    Widzisz - emeryt to pojęcie względne. Np. zobacz taksiarzy - stawiam flachę
    że ok. połowa to emeryci mundurowi wszelakiego typu, z realnymi dochodami z
    obu źródeł przekraczającymi 5 tys/miesiąc. Emeryci rolni - przykład mojego
    kumpla - ojciec jego wiek ok. 60-tki, emerytura podstawowa z KRUS-u ok. 700
    zł + renta strukturalna 1300 zł + dieta sołtysa 200 zł, razem 2200
    miesiecznie na rękę. On na etacie - 950 zł/netto.

    > Marzenia ściętej głowy. Jeden z drugim zadeklarują że sobie poradzą, a po
    > 60tce będą na utrzymaniu
    > państwa, bo coś nie wyszło po drodze. A jak państwo odmówi, to z
    > kamieniami na Belweder. Natomiast ZUS przydałaby się prawdziwa
    > konkurencja, bo skoro ciągle mu brakuje,
    > to znaczy, że pieniądze w ZUS są wirtualnie odkładane.

    Z kamieniami na Belweder to już dziś chodzą górnicy ze średnią emeryturą ok.
    3 tys zł.
    Co do ZUS-u - najwyższa pora urealnić jego wewnętrzną strukturę, moim
    zdaniem przy obecnym poziomie informatyzacji w zupełności wystarczyłoby ca.
    49 oddziałów, mniej więcej w byłych miastach wojewódzkich. To oznacza
    likwidację 90 % dzisiejszych inspektoratów i inspektoracików obsługujących
    po 2 gminy (np. inspektorat w Miastku).

    --
    AS