    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dla rozwiania watpliwosci
    Date: Mon, 13 Jul 2009 00:41:02 +0200

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    news:h3djnr$9e7$1@news.wp.pl...

    > Wg Trybunału Konstytucyjnego:
    > "W przypadku, gdy środki pieniężne zostają wpłacone na rachunek bankowy,
    > to bank staje się ich właścicielem, a posiadaczowi rachunku przysługuje
    > wierzytelność w stosunku do banku o ich wypłatę lub dokonanie rozporządzeń
    > stosownie do dyspozycji posiadacza."
    > 116/3/B/2007 POSTANOWIENIE z dnia 12 marca 2007 r. Sygn. akt Ts 75/06

    TK coraz bardziej mnie zaskakuje jako organ tracący kontakt z
    rzeczywistością.
    Czyli co posiadacz swoje środki sprzedaje, daruje, czy może deponuje? Od
    kiedy to depozyt powoduje zmianę właściciela? Posiadacza i owszem, ale
    właściciela?

    Z tego wynika, że bank wykonując naszą dyspozycję wypłaty daruje te
    środki na naszą rzecz, bo przecież musi nastąpić zmiana właściciela... ile
    znacie czynności cywilnoprawnych powodujących zmianę właściciela...
    darowiznę, umowę sprzedaży, no ewentualnie umowy o dzieło, o pracę,
    zlecenia, coś jeszcze? Jak się okazuje jest też tym wpłata do banku.

    Ale może być dobra komedia, gdy US stwierdzi, że ktoś na koncie ma
    nieujawnione dochody. W obliczu tegoż orzeczenia, można stwierdzić, że
    właścicielem tych środków jest bank, a nie posiadacz rachunku i niech się US
    tam zwróci. :)