  • Data: 2009-05-07 13:22:10
    Temat: Re: Dlaczego WIBOR rosnie mimo niskich stop?
    Od: sorden <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    BK wrote:

    > Skad u Ciebie przeswiadczenie, ze rezerwa dotyczy kredytow a nie
    > depozytow?
    >
    > Z kasy, ktora bank pozycza nic nie trafia do NBP. Rezerwa nie dotyczy
    > pozycji kredytowych tylko depozytowych. Bank odprowadza ja od
    > wszystkiego co jest do niego WPLACANE w postaci depozytow,  a nie od
    > tego co jest WYPLACANE w postaci kredytow

    Przeswiadczenie bierze sie stad, ze zabezpieczamy system (symbolicznie
    chociaz) przed sytuacja kiedy wszystkie depozyty zostaly skredytowane i
    nagle ich wlasciciele sie o nie upominaja.
    W sytuacji kiedy bank nie podejmuje akcji kredytowej takie zabezpieczenie
    nie jest konieczne, poniewaz pieniadze sa w banku.
    Musimy sie zas o nie martwic w sytuacji kiedy pieniadze obywatela X
    pozyczane sa panu Y.

    Co do kreacji pieniadza w postaci odestek - mialem na mysli odsetki
    odkredytow (bank zwieksza swoj kapital nic nie produkujac - inflacja,
    kreacja pieniadza), nie od depozytow.

    --
    in