  • Data: 2011-03-14 06:15:21
    Temat: Re: Do Roberta Gwiazdowskiego
    Od: "Jacek" <J...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    My to wiemy od kilku lat, że OFE nic nie zarabiają.
    Dziwne, że "mądrzejsi" profesorowie ekonomii odkryli to dopiero teraz.

    Tu chodzi tylko o kasę. Profesorowie mają w niej swój udział i tyle.
    Co to za przedsięwzięcie prywatne za które odpowiada państwo.

    Kojarzy mi się to z autostradami. Budowane z publicznych pieniędzy, płacimy
    prywatnej firmie.
    Jak to mówią "drenaż kasy na lata".

    Wg mnie OFE powinny zostać zlikwidowane.
    System emerytalny powinien być taki.
    - jedna składka bez względu na wynagrodzenie
    - jedna emerytura minimalna gwarantowana przez państwo (np 500zł)
    - zawody uprzywilejowane wiekiem powinny płacić wyższe składki

    Reszta w twoich rękach obywatelu, konto, obligacje akcje co chcesz.
    Dzięki temu pozbędziemy się jednego koryta.