    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Do Roberta Gwiazdowskiego
    Date: Mon, 14 Mar 2011 14:41:08 +0100
    <ilkheb$kld$1@inews.gazeta.pl> <ilkin7$m9q$1@usenet.news.interia.pl>
    <ilkk1r$ei$1@inews.gazeta.pl> <ilkl3n$q28$1@usenet.news.interia.pl>
    <ilkmid$87h$1@inews.gazeta.pl>
    <2yof7wddc47a$.1r0zdvfrv2vak$.dlg@40tude.net>
    <ilknli$c64$1@inews.gazeta.pl> <b...@4...net>
    <ilkr1h$n9a$1@inews.gazeta.pl>
    <a...@4...net>
    <ilkucm$5d5$1@inews.gazeta.pl>
    <npuap472fovg.j1dih0pizm3d$.dlg@40tude.net>
    <ill246$hvp$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia Mon, 14 Mar 2011 13:36:21 +0100, totus napisał(a):

    > root wrote:
    >

    > się należy. Pomagający i ten w potrzebie patrzą na siebie jak na wrogów. Po
    > zmianie pewnie przepływy finansowe byłyby takie same lub większe i dodatkowo
    > żyłoby się przyjemniej.

    To trochę przypomina raj - ludzie pomagają sobie bo się lubią. Oboje wiemy
    że tak nie jest. Ludzie do pewnego stopnia potrzebują się a do pewnego
    stopnia są sobie wzrodzy. Nie ma idealnych światów pasujących do tego
    modelu.

    > Tyle, że państwo zajmuje się niewieloma rzeczami, które służą wszystkim.
    > Dyplomacja, armia, sądy, policja. Więcej nie widzę. Reszta to zmuszanie
    > jednych do datków na rzecz drugich i to nie służy wszystkim.

    Dodaj drogi, szkoły, opieka zdrowotna a nawet bardziej kontrowersyjne
    rzeczy: zarządzanie terenami, planowaniem przestrzennym (byłoby ci miło
    jakby sąsiad zaraz za twoim oknem wybudował sobie np. spalarnię śmieci).
    Jest mnóstwo rzeczy którymi państwo musi się zajmować, a które są przez
    ludzi znienawidzone, dlatego że robi to nieefektywnie a nie dlatego że sa
    niepotrzebne.

    > Pewnie po co ma szukać sam sponsora. Ty za niego znajdziesz i zmusisz do
    > sponsoringu.

    Oczywiście że tak. Gdyby nie było przymusu ratowania życia, państwo nie
    mialoby żadnej racji bytu.

    > Jakie to prawa? Czy wolność wyboru i prawo posiadania do nich należą?
    > Czyli znaną Ci forma współpracy jest przymus pracowania jednych na drugich?
    > Obecny ustrój to ukryta forma niewolnictwa. W moim świecie państwo powinno
    > tworzyć warunki do współpracy, a nie do niej zmuszać.
    Czy te wszystkie rzeczy, kóre wcześniej wymieniłem są niepotrzebne? Jako
    członek społeczeństwa nie mam ochoty pozbywać się takich zdobyczy
    KULTURALNYCH I CYWILIZACYJNYCH jak bezpłatna oświata (przynajmniej
    podstawowa a w naszym kręgu szkolnictwo średnie), darmowa opieka medyczna
    (choćby w podstawowym zakresie), 8 godzinny czas pracy, czy prawo do
    urlopu, nawet jeśli wywołuje to w Tobie poczucie niesprawiedliwości. Nie
    interesuje mnie "powrót do natury". Sądzę, że ten pogląd podziela
    większość. Jeśli chcemy tworzyć społeczeństwo musimy iść na pewne
    ustępstwa.
    Masz rzeczywiście trudny wybór bo możesz się albo wypisać ze społeczeństwa
    i wyjechać do Boliwii albo ogłosic niepodległość i pojść do więzienia.
    Będziesz musiał wiec chyba pogodzić się z losem i płacić na nierobów swe
    cieżko zarobione złotówki.