    From: " sys29" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Do kolegi Sys29.
    Date: Sun, 27 Nov 2011 08:49:39 +0000 (UTC)

    Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a):

    > Jezlei można zapytać - jak tam wygląda rynek na dzień dzisiejszy (SP 500,
    > Wig20) z perspektywy wykładnika Hursta ?.

    W swojej książce E.Peters podał, że wartość H dla S&P500
    obliczona przestrzeni wielu lat ( chyba dla danych dziennych )
    wyniosła ponad 0,75 ( trendy dominowały nad chaosem ).
    Patrząc na wykres z perspektywy ostatnich kilkudziesięciu sesji,
    z całą pewnością można stwierdzić, że w tym krótkim okresie
    jest więcej totolotka, niż trendu, więc H jest na pewno mniejszy.
    Więcej niczego stwierdzić na ten temat nie potrafię.
    Jeśli chciałeś mnie zapytać, czy od naszej ostatniej rozmowy
    zmieniłem zdanie, to odpowiadam, że nie. Ciągle uważam, że jesteśmy
    w początkowej fazie bessy na rynkach akcji ( choć akurat w USA
    jeszcze tego nie widać ). Początek bessy to statystycznie rzecz
    ujmując taki okres czasu, w którym mądrzejsi sprzedają akcje głupszym.
    Gdyby dołek przypadł w październiku 2012, to na wykresie ładnie by
    to wyglądało. :-)

    pozdr.
    sys29