    From: " sys29" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Do kolegi Sys29.
    Date: Mon, 28 Nov 2011 13:30:07 +0000 (UTC)

    Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a):

    > I czy nie jest tal, że liczenie tego wskaźnika "od poczatku wykresu nie ma
    > za bardzo sensu ?. Przeciez okresy się zmianiają i z biegem czasu wartoś
    > wykładnika lawiruje i jest raz powyżej 0,5 a czasami poniżej....
    >
    > http://www.greattradingsystems.com/2010/08/hurst-exp
    onent-indicator-for-
    mt4/
    > http://www.greattradingsystems.com/Hurst+Exponent-me
    tatraderindicator

    Mr Hurst zauważył, że wiele zjawisk naturalnych podlega obciążonemu
    błądzeniu przypadkowemu, czyli trendowi połączonemu z szumem. Aby
    mierzyć wielkość obciążenia stworzył narzędzie statystyczne nazwane
    wykładnikiem H oraz opracował metodę jego pomiaru ( metoda R/S ).
    Gdy H=0,5 mamy do czynienia z czystym przypadkiem, następującymi po
    sobie zdarzeniami nieskorelowanymi. Gdy H=1 mamy czysty determinizm.
    Kolega root kiedyś pięknie i przystępnie opisał naturę tego wykładnika
    i wyjaśnił, skąd wzięły się takie właśnie wartości. Wykładnik H
    opisuje działanie "natury" i ma raczej sens "filozoficzny", a nie
    "prognostyczny". Powiem Ci Endriu, że ja w ogóle nie wierzę w moc
    jakichkolwiek wskaźników. Zależą one przecież od skali czasu, przyjętych
    parametrów ... i podobnie jak np. AF opisują historię. Przyszłość jest
    wg mnie słabo przewidywalna. Staram się niczego nie prognozować, a swoich
    wyobrażeń na temat przyszłości rynku nie przekładać na realne działania.

    pozdr.
    sys29