  • Data: 2011-03-11 17:21:30
    Temat: Re: Do skipiego georga - ostatnia próba
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "NKAB -" <n...@N...gazeta.pl> wrote in message
    news:ildh4l$rjd$1@inews.gazeta.pl...
    > Do wyliczeń procentów najlepszy jest kalkulator
    > z klawiszem MU (mark up).
    >
    > przykład dla papierów:
    > - jaka zmiana procentowa nastąpiła gdy cena miała 126,-zł
    > a teraz ma 180,-zł
    >
    > do kalkulatora wpisujecie:
    > 126-180 i MU = -42.8571428
    >
    > - sprawdzenie wyniku:
    > 126 + 42 i % = 178.92 (czyli ok 180)
    >
    > Bierzcie sumy kwot wplat do OFE (tu 126) i sumę końcową (tu 180)
    > i już wiecie jaka jest różnica procentowa dla inwestycji.
    >
    > Odwrotnie to jaka różnica jest między 180 a 126:
    > 180 - 126 i MU = 30%
> [...]

    niestety mylisz sie :).

    zakładasz że dysponujesz w badanym okresie inwestycji jednorazową kasą
    na zakup wszystkiego na początku za 126...a potem sprzedaniu wszystkiego na
    koncu jednorazowo.

    a przeciez w OFE kupujesz po trochę w innych cenach co miesiąc za mniej
    wiecej stałą składkę.
    To jest inny model.
    Model ten to seria drobnych "inwestycji" z róznym okresem "pracy".
    Juz zresztą podałem wzór na kapitał w takim modelu gdzies w tym gąszczu
    postów...

    george