    From: a...@t...pl (Bartek)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dokądprzenieść konto ?
    Date: 26 Jan 2006 00:53:47 +0100

    > Miałem juz konta w PKO BP i PeKaO SA i nie chciałbym do nich wracać.
    > Obecnie
    > mam w Lukas Bank i chcę się z nim pożegnać z kilku głównie względów:
    > - w Nowy Rok ok. 1 w nocy nie mogłem wypłacić gotówki z bankomatu, a była
    > mi
    > bardzo potrzebne. Na stronie pisali tylko o możliwych przerwach w
    > działaniu
    > e-bankingu (dostępu przez internet). Na hotline gostek stwierdził, że
    > robią
    > zamknięcie roku
> [...]

    Tak mi sie wydaje, ze Multibank chyba.
    Prowadzenie Multikonta Ja 3 zł + 2 karta do bankomatu Visa Elektron. Całą
    obsługę np. ustanowienie lokat itp. mozesz zrobic poprzez czesc transakcyjną
    w internecie.
    Przelewy są za darmo, wszedzie.
    Dodatkowo jest usługa tak jak w mBanku Supermarketu Funduszy inwestycyjnych,
    gdybys nie chcial poprzestac na lokacie. Nie kosztuje dodatkowo.

    Bankomaty Euronetu i BZWBK bezplatnie.

    Obsługa jest ok w oddziale. Generalnie mozna wszystko załatwic przez maila i
    pojawic sie w oddziale tylko wtedy, gdy trzeba cos podpisac. No i
    generalnie, nie ma tzw. zlewki przy obsłudze. Jeszcze sie nie zdarzylo, aby
    na moje najbardziej nawet durnowate pytanie nikt nie odpowiedzial.

    Fakt, w moim przypadku zdarzyly im sie dwie wpadki przy kredycie
    samochodowym i hipotecznym, ale zlozylem reklamacje, wyrównali straty,
    grzecznie przeprosili i jest jak ta lala.

    Z kartą kredytową nie powinno byc tez problemu (Visa).
    Obsluga karty w tej samej czesci transakcyjnej, co konto.

    Jesli chodzi o produkty kredytowe, to tzw. Multiplan jest ciekawy. Teraz mam
    kredyt hipoteczny na 2.95% w CHF. Niby duzo, ale w tej samej cenie mam
    kredyt samochodowy (2.95% CHF), a kredyt w rachunku mam na 6% PLN i nie
    place teraz za prowadzenie rachunku ani za przedluzenie linii kredytwej w
    koncie.

    Kredyty samochodowe są od 4.5% (dla tzw. VIPów z kontem Aquarius od 5000
    wływu m-cznie), standardowo 5%, max.na 7lat. Nie ma problemu z wczesniejszą
    czesciową splatą kredytu. Mozna to zrobic samemu w czesci transakcyjnej.

    Nie ma równiez problemu ze skorzystaniem z innych produktów. Starczy wyslac
    maila do kogos w oddziale i zapytac. Gosciu przygotuje wszystko, powie Ci co
    Ty masz przygotowac lub przyniesc i jesli wyrazisz chec, umówi sie z Tobą na
    konkretny dzien i godzine i bedzie na Ciebie czekal i mial wszystko
    przygotowane.

    Generalnie naprawde polecam.

    Wczesniej mialem doswiadczenia z PKO SA, gdzie 10 lat mialem konto, od
    18stki. Zrezygnowalem jak stwierdzilem ze potwornie mnie doją. Jakies
    ubezpieczenia transakcji, prowizje od platnosci Visą, kurza twarz.
    Miesiecznie wychodzilo jakies 20PLN. I jeszcze linia kredytowa na ponad 20%
    (+1% rocznie prowizji), gdy inne banki oferowaly juz na 13% ( z 1%
    prowizji).

    Potem przenioslem sie do mBanku, a do Multibanku trafilem za kredytem
    samochodowym i zalozylem konto, by oszczedzic na prowizji. W tej chwili
    praktycznie cale prywatne finanse mam tutaj i nie zaluje.

    Pozdrawiam
    BN

    www.adekus.pl