  • Data: 2008-11-23 22:52:28
    Temat: Re: Dolar Zimbabwe - niekonczaca sie denominacja
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    czoper napisał(a) w wiadomości: ...

    >Przyznaje że kiepski ze mnie ekonom, ale czy nie mogło być tak, że rząd
    >po prostu skupił dewizy, zaczął wypłacać pensje urzędnikomo w Euro, a
    >społeczeństwo miało sobie jakoś samo poradzić? ;)

    Głowy nie dam, ale mogło być jakieś porozumienie między eurolandem
    a Czarnogórą. Co do Kosowa to nie wiem, ale tam przecież też palce
    międzynarodowa społeczność maczała próbując uspokoić sytuację.
    Kraje niewielkie, to i eurosów dużo nie potrzeba a i ew. negatywny
    wpływ na walutę raczej znikomy.
    Co innego gdyby większy kraj np. Polska chciała jednostronnie przejść
    na EUR. To nawet niektórzy ekonomiści sugerowali ale krzyk podniósł
    się po obu stronach granicy EURolandu.

    > Dochodzi do tego
    >lokalna specyfika małej ilości mieszkańców-tyle co u nas w dużym mieście
    >wojewódzkim, niskie pensje i duża ilość osób na emigracji w państwach
    >euro, od których mogli pozyskiwać walutę.

    Jeszcze za Tito Jugosłowianie (ciekawe, czy to teraz nie brzmi
    obraźliwie) w przciwieństwie do innych państw socjalistycznych mogli
    łatwiej wyjeżdżać na saksy - jeździli do Niemiec. DEM była drugą walutą
    (trochę podobnie jak u nas dolar). A że teraz zamiast marki jest euro...
    Arek