    From: "GeX" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dostalem 2 kredyty - poradzcie ktory wybrac! - kontynuacja
    Date: Thu, 6 Mar 2003 23:27:59 +0100

    Użytkownik "ChillZ" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:Xns93366D7BD3377chillzmaupanostalgia@193.110.12
    2.80...
    > l...@o...pl wrote in news:7503.000002bc.3e6636e9@newsgate.onet.pl:
    > [ciap]

    > Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Mam do wyboru tylko te dwa banki -
    > niestety tylko one zgodzily mi sie udzielic kredytu - tak wiec musze
    > wybrac jeden z nich. Powiem szczerze ze niektore czesci tych umow sa
    > dla mnie czarna magia :/ Czy nie orientujecie sie czy mozna gdzies na
    szybko
    > je przekonsultowac (odplatnie) u osoby (warszawa) ktora zna sie na rzeczy
    > lopatologicznie by mi wyjasnila co i jak?

    Nie bierz w PKO !!!!!!!!!!!
    Serdecznie odradzam.
    Chyba, że godzisz się na takie sprawy, że kredytem rządzi "system"
    (oczywiście komputerowy).
    Jak wpłacisz więcej niż trzeba, to bądź pewien, że system pochrzani i
    będziesz musiał sam obliczać sobie ratę (panienki się nie spieszą z pomocą -
    trzeba walić od razu prosto do dyrektora).
    Musisz też pogodzić się z tym, że np. 1 stycznia to jest dzień roboczy wg
    systemu.
    Jak ratę wpłacisz w agencji PKO, to mimo iż datę masz na stemplu czarno na
    białym, system naliczy Ci karne odsetki i panienki Ci poradzą, żebyś lepiej
    wpłacał kasę wcześniej (no, no,...).
    Dodatkowo zmuszą Cię do założenia konta w PKO i stałego zlecenia na spłatę
    kredytu, mimo iż w umowie nie ma o tym ani słowa (ale bez tego nie przyznają
    Ci kredytu a jak wiadomo bank nie musi informować o przyczynach odmowy).
    Pamiętaj też o jednej baaaardzo ważnej rzeczy: GE liczy raty po kursie
    średnim NBP (jako bodaj jedyny bank), PKO ma własne kursy, które po
    pierwsze - są o nawet 10gr wyższe od średnich, po drugie - są jeszcze wyższe
    kiedy wpłacasz kasę bezpośrednio na konto kredytowe gotówką a nie przelewem,
    po trzecie - kurs ten czasami potrafi się zmienić 3 razy w ciągu dnia i nikt
    absolutnie nikt w banku PKO nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie jaki
    kurs system przyjmie wtedy do wyliczeń. Moja historia dotyczy IX oddziału
    PKO BP w Warszawie przy Nowogrodzkiej.
    Aha, jeszcze jedno - za każdą najgłupszą zmianą (np. zmiana patrona ulicy)
    musi iść aneks do umowy, co kosztuje 40-50 zł.